Onderwerp: Bakken in combi magnetron
Het bakken van mijn biscuits en cc wil niet helemaal lukken in mijn nieuwe combi magnetron (heb helaas geen oven meer).
Wanneer ik een biscuit van 20 cm maak, dan komt deze flink boven de rand van de PME pan uit, maar als ik 25 cm maak, dan blijft deze eronder en krijg ik een bobbel met scheur in het middel. Ik schep het beslag wel zoveel mogelijk naar de zijkanten.
Er zijn al veel topics over dit onderwerp geweest maar ik vermoed dat het in mijn geval ook met de temperatuur heeft te maken.
Ik kan de temperatuur ook niet zomaar opvoeren in mijn combi. Normaal doe ik het beslag direct in de oven, als ik deze op 160 graden aanzet, de oven moet dan eigenlijk nog voorverwarmen, hierna laat ik hem nog 35 a 40 minuten staan.
Gisteren geprobeerd om de temperatuur geleidelijk op te voeren. Ik begon bij 130 (hij gaat van 130 naar 160, 180 enz) nadat hij opgewarmd was wilde ik hem naar 160 zetten, maar dat kan dan niet zomaar. Eerst moet het deurtje open, dan tig keer op stop drukken (vermoedelijk omdat het niet de bedoeling is dat je dan de temperatuur opschroeft) en dan weer 160 instellen, hij begint dan weer met voorverwarmen op 160.
Cupcakes blijven vaak ook een beetje bleek.
Ben heel benieuwd wat ik verkeerd doe en al jullie tips zijn welkom.