1

Onderwerp: Furious red

Mijn hubbie en ik vierden afgelopen zaterdag onze verjaardagen. En daar moest natuurlijk ook een taart voor komen. Ik wilde altijd al eens een helemaal rode taart maken, beetje à la Karin. Maar rood is natuurlijk moeilijk te kleuren, zeker als je een bepaalde schakering in je hoofd hebt. Dus om te zorgen, dat de taart en niet ik (van frustratie) 'furious red' zou worden, had ik a) voorgekleurde rode fondant als basis gebruikt en b) een go-with-the-flow houding aangenomen, want ik verwachtte toch niet de kleur te krijgen die ik in m'n hoofd had.

Dus daar begon ik: een beetje zwart erbij, een beetje maroon en uiteindelijk wat meer burgundy er doorgedaan. Oké, de kleur werd in 1e instantie niet helemaal zoals ik 'm in het hoofd had, maar was wel mooi. Maar rood kleurt altijd nog door en met de dag werd de kleur mooier. En verdomd: toen de taart eenmaal klaar was, was het precies de kleur geworden, zoals ik wilde!!!! Hoe krijg ik het voor elkaar O-) , hahaha!

Nou, dit is 'r geworden (en je krijgt nu even foto's van alle kanten te zien):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BE3SINAJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X4KJAR8F.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TVYCO33M.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HUPJRUMM.jpg

Van het restant van de botercrème heb ik nog bonbons gemaakt. Die zal ik zo in Klein & Fijn plaatsen. Maar ik ga nu eerst even de 'piepers jassen'. Moet ook gebeuren, hè  ;) !

Groetjes en bedankt voor het kijken!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

2 Laatst bewerkt door carol (30-03-2011 18:37)

Re: Furious red

wat een plaatje,mooi rood ,laat ik nou ook aan de rood (fel rood) zijn :lol: ,vind alles één kleur  :thumb: .
taartgroetjes Carla

3

prachtige taart zo alles in een kleur

4

carol schreef:

laat ik nou ook aan de rood (fel rood) zijn :lol:

Wat toevallig! Maar we zitten, geloof ik, wel vaker op één lijn qua taarten, hè. De blossommold, vorige keer allebei een klein taartje voor een oudere dame en nu allebei rood. Wel grappig eigenlijk!

5

Vind deze heel erg mooi! Mooi strak, mooie kleur en heerlijk simpel :Y

groetjes véronique

6

Ik ben niet zo van rood,maar deze kleur én de taart zijn super mooi!

7

Erg mooi, zo in een kleur. Straalt rust en klasse uit! Netjes  :)

8

Ja, inderdaad, superklasse !

Hoe krijg je die figuurtjes sterk genoeg zodat ze gewoon blijven staan?, Als ik fondant of marsepein van rolkwaliteit gebruik, zakt het gewoon in. :nooo

Eet ze...

9

wjm01 schreef:

Hoe krijg je die figuurtjes sterk genoeg zodat ze gewoon blijven staan

Ik laat ze in een vormpje aan de lucht drogen en door de lace-flowers heb ik nog een klein beetje tylose gedaan. That's all!

10

alles in 1 kleur vind ik ook altijd supermooi! en ja, een mooie en niet te schreeuwende kleur zo!  :thumb:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

11

Heel mooi en chique! En gefeliciteerd nog natuurlijk!

Mag ik ook nog vragen waar jij je taartstandaard vandaan hebt?

Erg mooi!! :thumb:

13

Super eenvoudig chique :)

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

14

Heel erg mooi.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

15

barb80 schreef:

Mag ik ook nog vragen waar jij je taartstandaard vandaan hebt?

Ja zeker mag je dat vragen. Die heb ik ca. 2 jaar terug gekocht bij V&D. Hij komt uit de Enjoy Living-serie en kostte, als ik het me goed kan herinneren, EUR 19,95. Ik weet 't niet zeker, maar volgens mij hebben ze die serie standaard in het assortiment.

16

Oh top! Dan ga ik binnenkort even kijken :)

17

Mooi!!

18

Ik ben eigenlijk ook niet zo van het rood, vind het vaak te opzichtig maar ik zie nu dat rood ook heel erg mooi en rustig kan zijn. Super!

Groetjes Eline

19

Mooi taartje! Heb je het biscuit ook rood gemaakt?? :D

.. Want taart kan altijd!!

20

Haha, nee, zo erg nou ook weer niet. Maar ze was wel gevuld met aardbeienbavaroise. Past ook wel, hè?  ;)