Onderwerp: Weinig suiker/calorie vulling voor taart
Nou het zit zo:
Ik wil een met marsepein beklede taart voor mijn oma met diabetes maken. Ik weet niet welk type ze heeft, maar ik weet wel dat ze zo nu en dan wel een stukje taart neemt. Nu heb ik heel het internet afgelezen en het komt erop neer dat ze weinig suiker, weinig calorieën en snel afbreekbare suikers mag hebben.
Het biscuit wil ik gewoon maken zoals ik normaal maak, maar nu zit ik een beetje met de vulling. Bij deze wil ik zo weinig mogelijk suiker, boter en slagroom gebruiken aangezien ik het wil bekleden met een dun laagje marsepein.
De Sinaasappelcrème vond ik een erg gunstig recept, aangezien citrusvruchten ook de minste hoeveelheid fruit suikers bevatten.
- 2 el maizena
- 1 dl water
- 1 dl citroensap
- 1 dl sinaasappelsap
- 1 tl fijngeraspte citroenschil
- 1tl fijngeraspte sinaasappelschil
- 85 gr suiker
- 2 eidooiers
- 20 gr boter
Maar nu wil ik een 2e vulling erbij. En daar weet ik niks op! In de lemoncurd zit namelijk veel te veel boter en suiker. Ik wil het afsmeren met suikervrije jam, alleen weet ik nog niet welke smaak aangezien ik de 2e vulling nog niet weet.
Hebben jullie nog ideeën wat er als 2e vulling op kan komen waar niet teveel suiker en boter inzitten? Een suiker vervangend product gebruik ik liever niet.