1

Onderwerp: icing ''verven'' zonder alcohol.

Ik heb zojuist THE EDIBLE SILK RANGE gekocht omdat mijn royal icing zilver moet worden. Ik heb gehoord dat ik het (als het droog is) eroverheen moet gaan met een kwastje en alcohol.

NOU HET PROBLEEM:

kan ik i.p.v alcohol ook iets anders gebruiken? ivm geloof (ze mogen geen alcohol). Ik weet dat het een piepkleine hoeveelheid is, maar toch. Het voelt niet lekker als ik het toch doe..

Hoop snel een reactie te krijgen

2

Re: icing ''verven'' zonder alcohol.

Kan je het niet gewoon met zilver dusten?
Ik zou het ook niet doen met alcohol, al verdamt het.
Voor je gevoel heb je toch alcohol gebruikt.

Veel taart plezier

3

Dusten is toch dat spray?

Nou de tekst moet op witte fondant.. ik denk dat ik het dan moeilijk kan dusten toch?

Heeft iemand een idee hoe ik het kan aanpakken?????

liefst wil ik mijn pas aangeschafte edible silk range gebruiken...

4

Met een beetje water gaat het ook................

5

Dusten is de poeder rechtstreeks op het fondant/de marsepein 'dusten' met een kwastje. Dat werkt prima....... dus zónder water/alcohol.

In de PME glansspray waar jij het over hebt, denk ik, zit ook (ethyl)alcohol.

Het klinkt trouwens alsof je in jouw geval het beste met een drupje water kunt verven.

6

Ik zat laatst de Ultimate Cake Off te kijken en daar hadden ze het over alcohol OF citroensap. Nou heb ik dat zelf niet geprobeerde en heb het eerlijk gezegd ook nog nergens gehoord op het forum. Weet dus niet of het kan.....

7

Citroensap nu ook als tip gevonden via de zoekfunctie........ http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=85138

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=85138

maar hier wordt het weer afgeraden......  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=128313

:think:  :think:

8

Nu weet ik het niet meer hoor..

De ene zegt dit de andere zegt dan.. Er zijn veel verschillende ervaringen zo te zien :) :)

Ik denk dat het beste is dat ik even alles ga uitproberen vandaag.  Zo kom ik op het beste antwoord.

allemaal bedankt ;)

9

Nou ik heb het geprobeerd. :D :D:D

Mijn persoonlijke conclusie is (wat het dingst bij alcohol komt):

- Dusten: vond het persoonlijk niet mooi. Het was niet helemaal gedekt. Je kreeg veel open plekken.

- citroensapHet dekte prima, duurde wel iets langer met het drogen. Het zag er niet glanzerig uit:(, maar een beetje dof. Dat was wel minder

- waterHet dekte prima, geen geknoei, droogte snel en zag er ook glanzerig uit.

Dus voor mijn aankomende taart ga ik mijn icing ''verven'' met gewoon water :):) Dat vond ik het dichst bij alcohol komen. :Y  :Y

10

Wat leuk dat je het even laat weten, altijd handig! Dank je wel!

11

ik meng mijn kleurtjes nooit met alcohol maar met citroensap uit zo,n flesje  in de vorm van een gele citroen , niemand proeft het en is alcohol vrij verft perfect

groetjes nadine

12

ÖzlemE. schreef:

- Dusten: vond het persoonlijk niet mooi. Het was niet helemaal gedekt. Je kreeg veel open plekken.

ik kan me voorstellen dat dat op royal icing niet goed werkt, maar op fondant/gumpaste etc werkt dit wel goed, als het vlekt gebruik je te weinig dust.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs