26

Re: Chocolate leather experiment..met marshmallows

heeft iemand het al met de witte chocolade geprobeerd?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

27

ik ga het overmorgen proberen, ik heb de fluff gevonden! (en dat nog in Gent Zuid, in de shopping hal)

Hoef ik het niet met marshmallows te doen (spaart me 2 stappen  :lol:

28

ik heb gister met melkchocolade gemaakt en volgens mij is die prima gelukt. Wil het zodadelijk met witte choco proberen.

Gister heb ik het met de fluff gemaakt, maar vanwege het grote prijsverschil wil ik het vandaag met marshmellows proberen.

29

gisteren met witte chocolade geprobeerd (230 gr witte chocolade melts + 1 pot fluff). Hij heeft niet geklonterd maar na een nachtje gestaan te hebben lijkt t net kauwgom.... denk te weinig chocolade gebruikt omdat ie nog zo gummy is....en niet uit te rollen omdat hij zo zacht is en helemaal als ik m een klein beetje doorwerk, hij begint dan weer te plakken en krijg hem niet van de tafel af omdat hij zo zacht is....

heb net de ingredienten bekeken van de fluff en dat zijn: Maisstroop, suiker, gedroogd eiwit en vanille aroma. In gewone marsmellows zitten toch andere ingredienten (glycerine, gelatine?) kunnen we dit dan eigenlijk wel met elkaar vergelijken?

Ik zal het van de week nog eens met dezelfde verhouding proberen alleen dan met dezelfgemaakte marshmellow fluff

gr lon

gr lon

30

nou ik heb het met melkchocolade gemaakt maar vond het ook wel erg gommerig blijven ....
ik vermoed ook dat er ook verschil van kwaliteit vaan marhsmellow is .. ik heb nu die  orginele  maar ik vind de mmf lang niet zo lekker werken en als ik die van albert heijn gebruik is er geen probleem....
iemand anders ook deze ervaring ??

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

31 Laatst bewerkt door Reini (14-03-2011 14:17)

fluppyduck schreef:

gisteren met witte chocolade geprobeerd (230 gr witte chocolade melts + 1 pot fluff). Hij heeft niet geklonterd maar na een nachtje gestaan te hebben lijkt t net kauwgom.... denk te weinig chocolade gebruikt omdat ie nog zo gummy is....en niet uit te rollen omdat hij zo zacht is en helemaal als ik m een klein beetje doorwerk, hij begint dan weer te plakken en krijg hem niet van de tafel af omdat hij zo zacht is....

heb net de ingredienten bekeken van de fluff en dat zijn: Maisstroop, suiker, gedroogd eiwit en vanille aroma. In gewone marsmellows zitten toch andere ingredienten (glycerine, gelatine?) kunnen we dit dan eigenlijk wel met elkaar vergelijken?

Ik zal het van de week nog eens met dezelfde verhouding proberen alleen dan met dezelfgemaakte marshmellow fluff

gr lon

Ik heb het de eerste keer gemaakt met marshmallows (een zak van een Amerikaans merk) omdat ik geen fluff had en zelf de fluff gemaakt zoals ik ook op het net vond. (denk dat ik het er ook bij heb gezet hoeveel, denk 60g glucosesiroop of zo). Gelukkig heb ik een schriftje of ik zou al mijn experimenten vergeten  :lol:  :lol:
Met zelfgemaakte fluff lukte het bij mij geweldig. Straks eens met de potjesfluff doen.

32

ik heb de witte ook gemaakt met zelfgemaakte fluff maar vond hem ook te gummy en niet makkelijk te eten.....ook had ik dat met het uitrollen er een soort van "kratertjes / gaatjes" in bleven....heeft iemand een idee hoe dat komt?

33

Heey,

Ik ga dit weekend ook dit recept uitproberen met witte chocola maar ik zag dat in het andere chocolate leather recept de verhoudingen voor witte chocola anders waren. Meer choclade en minder glucose. Wat op zich ook wel logisch is omdat witte chocolade veel vetter en zachter is.

Dus ik ga de verhoudingen aanpassen, eens kijken wat dat voor resultaat gaat geven.

Groetjes!

34

En Kirsten....?
Hoe istie geworden?

35

ga dit ook echt een keer proberen!! thanks

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

36

brenn schreef:

En Kirsten....?
Hoe istie geworden?

Heerlijk! Maar mensen vonden het nog een beetje 'te kauwerig' dus volgende keer doe ik meer chocola erin denk ik.

ik had een sloot(ongeveer zoveel als het recept zegt) roze marshmallows gebruikt voor de fluff  en door een deel (2/3?) daarvan 200 gr witte chocolade gedaan en toen was ik toch bezig dus door de rest maar pure chocola gedaan.

Ik vond er redelijk mee te werken, had alleen niet zoveel geduld en aandacht bij de taart dus er zitten een paar rare foutjes in  O-)  maar er is ergens een foto(van het taartje) dus zodra ik die ook heb zal ik die ergens opgooien.

Daarnaast is het 6 keer vullen van een 12 cm taartje niet echt slim XD, het zou echt niet meer recht blijven staan, maar was wel erg lekker!

Groetjes Kirsten

37

gisteren geprobeerd met 40 gr gesmolten marshmellows (zonder glucosestroop) en 120 gr witte chocolade: resultaat: waardeloos! keihard en dus niet uit te rollen. bij het verwarmen werd hij korrelig en bleef hij korrelig: nu dus in de prullenbak. Op naar t volgende experiment.

weet alleen nog niet welke verhoudingen....

gr lon

gr lon

38

KirstenCakes schreef:
brenn schreef:

En Kirsten....?
Hoe istie geworden?

Heerlijk! Maar mensen vonden het nog een beetje 'te kauwerig' dus volgende keer doe ik meer chocola erin denk ik.

ik had een sloot(ongeveer zoveel als het recept zegt) roze marshmallows gebruikt voor de fluff  en door een deel (2/3?) daarvan 200 gr witte chocolade gedaan en toen was ik toch bezig dus door de rest maar pure chocola gedaan.

Ik vond er redelijk mee te werken, had alleen niet zoveel geduld en aandacht bij de taart dus er zitten een paar rare foutjes in  O-)  maar er is ergens een foto(van het taartje) dus zodra ik die ook heb zal ik die ergens opgooien.

Daarnaast is het 6 keer vullen van een 12 cm taartje niet echt slim XD, het zou echt niet meer recht blijven staan, maar was wel erg lekker!

Groetjes Kirsten

zou je een volgende keer kunnen wegen wat je toevoegt? dan kunnen we er proberen op voort te borduren door wat dingetjes uit te proberen. Het is nu voor mij een beetje wazig wat je hebt toegevoegd (pik het alsjeblieft niet verkeerd op, wil je alleen feedback geven zodat anderen er ook wat aan hebben ;) )

gr lonneke

gr lon

39

fluppyduck schreef:

gisteren geprobeerd met 40 gr gesmolten marshmellows (zonder glucosestroop) en 120 gr witte chocolade: resultaat: waardeloos! keihard en dus niet uit te rollen. bij het verwarmen werd hij korrelig en bleef hij korrelig: nu dus in de prullenbak. Op naar t volgende experiment.

weet alleen nog niet welke verhoudingen....

gr lon

de glucosestroop zorgt wel voor het plooibare (heb toch gemerkt dat het makkelijker kneed als ik er meer bijdoe), zodat je die kan bewerken. mss meer siroop bijdoen? ik heb even de link opgezocht van het originele recept, daar staat een klein beetje tekst bij voor witte chocolade:
http://cakecentral.com/recipes/6383/chocolate-leather

40

mmm misschien toch jouw recept aanhouden en wanneer ie te zacht is wat poedersuiker toevoegen dan.... ik ga t vanaaf in ieders geval eerst nog effe proberen met de volgende verhoudingen:
marshmellows 50 gr
glucose    8 gram en
choc wit 63 gr (gebruik nu maar kleinere hoeveelheden, moet anders zoveel weggooien :s )

gr lon

41

net gemaakt met de hoeveelheden in bovenstaand berichtje maar is net kauwgom van een week oud aldus mijn mannetje. Hoe dat ie dat weet is mij een raadsel lol

nu ga ik het  proberen  volgens reini's recept en dan iets meer witte chocolade toevoegen. je hoor t strakjes wel en anders morgen

gr lon

gr lon

42

gaat m vandaag niet meer worden, denk dat t aan mijn marshmellows ligt dat ie zo gummy achtig is. had nog een zak amerikaanse liggen: als ik die laat 'smelten' in de magnetron zakken ze als een plumppudding in elkaar en lijkt het wel zo'n vastgeplakte natte suikerspin en krijg er dan de chocolade niet meer doorgeroerd al had ik het graag, Morgen weer een dag om uit te proberen ;)

gr lon

43

vandaag weer wat geprobeerd, weet t nu echt niet meer:
60 gr marshmellows
15 gr glucose
150 witte chocolade =
knoeperd hard resultaat.

60 gr mm
15 glucose
120 gr witte chocolade=
kauwgom resultaat wel een stuk zachter en op kamertemperatuur mee te werken dus dat is dan wel weer goed. Geprobeerd met glycerine en vet minder taai te krijgen is niet echt gelukt.
iemand nog tips???

begin t nu toch wel een beetje op te geven en zit me suf te piekeren hoe ik die taaiigheid eruit kan krijgen... als die weg is is ie lekker denk ik...

gr lon

gr lon

44

mischien wat glycerine toevoegen?? dat gebruik je ook als je fondant maakt en zorgt volgens mij voor dat het wat elastisch word en probeer het is met melkchocolade dat verschilt ook met witte chocolade.

heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen misschien wat het weekend eens prutsen  :s

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

45

mrij schreef:

mischien wat glycerine toevoegen?? dat gebruik je ook als je fondant maakt en zorgt volgens mij voor dat het wat elastisch word en probeer het is met melkchocolade dat verschilt ook met witte chocolade.

heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen misschien wat het weekend eens prutsen  :s

dank je wel voor het meedenken :)

had er al wat glycerine doorheen gedaan ;)  en als ik er nog meer doorheen doe gaat ie weer plakken... misschien meer glucose toevoegen? ben bang dat hij dan ook gaat plakken...

gr lon

46

Vandaag de witte chocolate leather geprobeerd.
250g witte chocolade
1 pot marshmallowfluff
1,5 lepel glucosesiroop
bloemsuiker (poedersuiker)

zelfde manier als zwarte. chocolade au bain marie smelten, glucose beetje verwarmen.
glucose en chocolade mengen met fluff.
Bij witte had ik gelezen dat die vloeibaarder is dan zwarte leather. Dat klopt, tijdens het mengen met de lepel heb ik er wat bloemsuiker bijgedaan tot het niet meer echt 'plakte'.
even rusten en kneden.

Een nacht rusten zal ik volgende keer niet doen, de structuur was de avond zelf héél glad, 's anderdaags ondanks kneden grover.
is deze taart geworden:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=150262

47

Hmmmm, moet ik toch ook maar eens gaan proberen. Bedankt voor het recept.  :thumb:  :thumb:

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

48

als je marshmallow fluff gebruikt, moet je dan ook nog glucosestroop toevoegen? of is het dan alleen de mmf en chocola?

Your light will shine when all else fades!

49

ik heb gemerkt dat het minder hard wordt met glucosestroop erbij en beter kneedbaar blijft.
Denk dat ze dat zelfs bij roomijs doen zodat die niet steenhard wordt in de vriezer  :think:

50 Laatst bewerkt door brenn (02-09-2011 20:22)

Dan ga ik hem binnenkort nog maar eens proberen met glucosestroop!
De laatste keer wastie heerlijk, maar erg hard en best lastig te kneden...

Reini, nog tips voor de hoeveelheid glucosestroop bij donkere chocolade....? (met marhmallowfluff)