1

Onderwerp: bovenkant/hoedje/deksel van een cc bakken

Ik wil voor een bruiloft cc's maken, met een mooie toef erop. Nu vind ik aleen zo'n toef niet lekker, dus wil ik een cc-tje met een hoedje/deksel (van cake) en daaromheen de toef spuiten, alleen hoe bak ik die? Ze hebben een ccpan met een bovenkant ernaast van de wilton, maar daar zitten er maar 4 in een pan,  en ik heb zeker 80 c-tje nodig dus dan ben ik heel veel keer aan het lossen en aan het vullen. Normaal snijd ik een cc gewoon een beetje schuin maar dat vind ik nu ook teveel werk. wie heeft een goede tip?

2

Re: bovenkant/hoedje/deksel van een cc bakken

Bedoel je deze?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … -1658.html

Ken hem verder niet hoor. Hij ziet er wel heel leuk uit, maar het lijkt mij wel dat je dan hele grote cc's krijgt als je om die deksel ook nog een toef wil spuiten.
Waar maak jij de toef van dan? Want daarin is ook nog wel genoeg variatie hoor en dan kun je echt wel een lekkere toef maken hoor.
En wat vind het bruidspaar van de smaak van de toef? Want uiteindelijk gaat het erom wat zij willen en lekker vinden he :)
Hoe je dat bedoelt met een cc een beetje schuin snijden weet ik niet...

Ik zou zeggen: probeer je cc's lekker bol te bakken. Dan hoeft er ook niet zoveel toef op  :D

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

4

Ja die van de wilton bedoel ik. Ik maak de toef van italiaanse meringue,met witte chocolade erdoor. Erg lekker, dat vond het bruidspaar ook. De cc's zijn van sinaasappelcake, guinnes schocolade cake en nog iets..(iets met noten dacht ik aan) Ik wil ze ook nog vullen, met lemon curd, kersenjam en... (iets voor bij de nootjes :P )
Lekker bol bakken, dat zou kunnen maar dan moet ik ze weer doorsnijden en vullen, ik dacht ik maak een "hoedje"en die plak ik erop..

5

Je hoeft ze niet door te snijden om te vullen. Je kunt ook gewoon een spuitzak vullen, het mondje op een paar plaatsen in de cc drukken en iets knijpen.

6

Als je ze bol bakt en dan het kapje af snijdt en dat als dekseltje gebruikt op de toef, is dat wat ?

Christine.