1

Onderwerp: dit vind ik zo vervelend!!!

Een jaar geleden heb ik mijn domeinnaam geregistreerd. Daarvoor heb ik gekeken of het al bestond, en/of iets dat erop leek. Toen dat niet zo was heb ik de naam laten registreren. Nu blijkt iemand dezelfde naam te hebben geregistreerd met 2 letters verschil, en dit vind ik zo flauw. :(  Bibataart of Bibataarten het verschil is toch minimaal?  :rolleyes: Dan zoek je toch even uit of de naam enkelvoud/meervoud al bestaat en dan uit fatsoen dan een andere naam kiezen, want tenslotte wil je je op een of andere manier van anderen onderscheiden?
Dit wou ik alleen maar even kwijt, ik kan er niets tegen doen natuurlijk, maar vind het niet leuk.

groetjes Bibia

2

Re: dit vind ik zo vervelend!!!

Gut. Da's i.d.d. flauw  :nooo

Met zoete groet! Akire

3

Kan mij goed voorstellen dat je het niet leuk vind.
Hoop dat je contact kunt opnemen met die persoon en dat je het kunt oplossen.

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

Misschien heeft zij alleen gekeken of haar variant al bestond, en verder niet nagedacht over vergelijkbare namen...
Zo is dat bij mij ook gegaan. Ik had Suikertaartjes bedacht, en ik moest en zou die naam hebben!! Gecontroleerd bij mijndomein, hij bestond nog niet, dus meteen laten vastleggen.
Maanden later kwam ik erachter dat Suikertaart en Suikertaarten wel al bestonden... ben ik dan nu flauw? Of heb ik dan geen fatsoen?
Ik zou niet te snel conclusies trekken als ik jou was, daar word je niet vrolijk van en het is ook niet eerlijk tegenover je collega. Je weet tenslotte nooit hoe iets gegaan is...

Dit is trouwens geen aanval hoor, ik hoop niet dat je dat wel zo opvat.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

ik sluit me aan bij wat suuz zegt. Mijn man had als verassing een domein naam voor me aangevraagd...taartdesign.

pas een paar weken later ontdekte ik dat er ook een taart en design is. Ik heb het toch zo gelaten. Zit in een heel andere regio dus ik vond het eigenlijk wel prima.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Misschien heeft zij alleen gekeken of haar variant al bestond, en verder niet nagedacht over vergelijkbare namen....
Zo is dat bij mij ook gegaan. Ik had Suikertaartjes bedacht, en ik moest en zou die naam hebben!! Gecontroleerd bij mijndomein, hij bestond nog niet, dus meteen laten vastleggen.
Maanden later kwam ik erachter dat Suikertaart en Suikertaarten wel al bestonden... ben ik dan nu flauw? Of heb ik dan geen fatsoen?
Ik zou niet te snel conclusies trekken als ik jou was, daar word je niet vrolijk van en het is ook niet eerlijk tegenover je collega. Je weet tenslotte nooit hoe iets gegaan is...

Dit is trouwens geen aanval hoor, ik hoop niet dat je dat wel zo opvat.

Inderdaad ik weet niet hoe het is gegaan, maar wanneer je een domeinnaam uitzoekt, dan lijk mij een logische stap het nagaan of er een meervoud/enkelvoud vorm ervan bestaat.
Dat zou wel zo eerlijk zijn tegenover je collega, toch?

groetjes Bibia

7

Wat voor jou logisch is, is dat (misschien) niet voor iemand anders.

Ik zou me er vooral niet druk om maken, niet uitgaan van (boze) opzet, zéker niet als het in een andere regio is. Je kan je energie beter op iets anders richten...... ;)

Bibia schreef:

Inderdaad ik weet niet hoe het is gegaan, maar wanneer je een domeinnaam uitzoekt, dan lijk mij een logische stap het nagaan of er een meervoud/enkelvoud vorm ervan bestaat.
Dat zou wel zo eerlijk zijn tegenover je collega, toch?

Dat is in mij toen echt niet opgekomen hoor, ik was veel te blij dat deze domeinnaam nog bestond!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

daarom, dus meer domeinnamen registreren :Y eventueel met andere extensies (heet dat zo?), dus en de .nl en de .com :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

dat heb ik zelf ook wel eens dan zoek ik een site maar kom ik op een verkeerde die bijna de zelfde naam heeft maar daar kom je snel genoeg achter en dan ga je toch weer op zoek naar de goede dus ik denk niet dat je er veel last van hebt. het is natuurlijk wel erg jammer

recepten met humor speciaal voor echte mannen www.gewoondit.nl

Nu kom ik misschien Dummie  :o  over maar ga de vraag toch stellen.
Moet je daarvoor betalen om een domeinnaam aan te vragen of te bekomen ?  :o

koekebakkevlaaie schreef:

Nu kom ik misschien Dummie  :o  over maar ga de vraag toch stellen.
Moet je daarvoor betalen om een domeinnaam aan te vragen of te bekomen ?  :o

:lol:  :lol:  :lol:

Heb mijn antwoord al gevonden. Scrol ik terug naar boven nadat ik mijn bericht geplaatst heb en wat zie ik bij de reclame hier op de site. Bestel nu je eigen domeinnaam vanaf .....€

Ja dus je moet er voor betalen. 
Toch nog voor iets goed dus die reclame hier. ;)

13

Hmm ik begrijp de irritatie,
Maar ik ben het wel met suuz eens. Vooral ook omdat ik er achter kwam dat ook ik zo'n onfatsoenlijk en flauw ben.

Maar gelukkig in een hele andere regio dus ik heb het zo naar gehouden.

ik geloof niet dat mensen dat expres doen. Je heb er zelf net zoveel last van als de ander.