1

Onderwerp: Bakkerbanketroom en wat??

ik heb van de week een opdracht en ik mag het helemaal zelf weten maar nu had ik een vraagje.

De eerste vraag: Het wordt een verlovingstaart van 3 hoog
(mijn eerste stapeltaart) die ik ga bekleden met fondant wit.
Nu is mij afgeraden om er donkere vullingen in de doen.
Ik was al van plan om bakkerbanketroom te gaan gebruiken maar wat kan ik daar extra bij doen? ik zelf dacht aan abrikozenjam maar ik wil er nog verse fruit in doen welke fruit raden jullie mij hier bij aan??

Nu mijn tweede vraag: Als ik de bescuit donderdag ga bakken en vrijdag vullen en aankleden en zaterdag presenteren is dat oke?? ;)

Thanks

2

Re: Bakkerbanketroom en wat??

Ik zou voor aardbeienjam gaan en plakjes verse aardbeien  :9 jammie  :Y

Als je donderdag avond bakt en vrijdag de taart helemaal afmaakt dan kun je hem zeker zaterdag presenteren. Doe ik zelf ook altijd.

Je zou ook voor zwitserseroom kunnen gaan, zowel banketbakkersroom en slagroom apart maken en door elkaar heen spatelen.

Nog een klein tipje voor het bekleden.
Als je hem 2x (dun) bekleed krijg je het mooiste resultaat. Schijnt hij niet zo door!

Liefs, Zanoni

3

Zanoni schreef:

Ik zou voor aardbeienjam gaan en plakjes verse aardbeien  :9 jammie  :Y

Als je donderdag avond bakt en vrijdag de taart helemaal afmaakt dan kun je hem zeker zaterdag presenteren. Doe ik zelf ook altijd.

Je zou ook voor zwitserseroom kunnen gaan, zowel banketbakkersroom en slagroom apart maken en door elkaar heen spatelen.

Nog een klein tipje voor het bekleden.
Als je hem 2x (dun) bekleed krijg je het mooiste resultaat. Schijnt hij niet zo door!

Thanks ik zal het zeker doen!!!

Heel erg bedankt ;)

4

Ik zou ook voor aardbeienjam gaan met evt plakjes verse aardbeien. Al is een goed gevulde jam ook al voldoende. Is een heerlijke vulling in combinatie met de banketbakkersroom. Hier zelfs favoriet  :Y .

Ik bak zelf ook op donderdag voor een taart voor zaterdag en maak hem vrijdags dan helemaal af.

Succes!

5

Ik zou voor de vlaaivulling gaan. Toch wel mijn meest gebruikte fruitvulling. Jam vinden de meeste, die ik ken dan  ;) , veel te zoet en minder smaak hebben dan jam. En voor een bruidstaart zou ik denk zeker geen jam gebruiken (alleen wanneer er echt om gevraagd wordt) omdat ik jam zo gewoon vind  :o . En vlaaivulling vind ik ook erg lekker met BBR  :9

6

Esther68 schreef:

Ik zou voor de vlaaivulling gaan. Toch wel mijn meest gebruikte fruitvulling. Jam vinden de meeste, die ik ken dan  ;) , veel te zoet en minder smaak hebben dan jam. En voor een bruidstaart zou ik denk zeker geen jam gebruiken (alleen wanneer er echt om gevraagd wordt) omdat ik jam zo gewoon vind  :o . En vlaaivulling vind ik ook erg lekker met BBR  :9

Vlaaivulling wat is de eigenlijk?
Is het iets kan en klaar te koop? :)

7

anita11 schreef:

Ik zou ook voor aardbeienjam gaan met evt plakjes verse aardbeien. Al is een goed gevulde jam ook al voldoende. Is een heerlijke vulling in combinatie met de banketbakkersroom. Hier zelfs favoriet  :Y .

Ik bak zelf ook op donderdag voor een taart voor zaterdag en maak hem vrijdags dan helemaal af.

Succes!

Dankje voor je reactie!!

Jij ook ;)

Sennae schreef:

yep...bij de supermarkt. De meeste winkels verkopen wel de blikken van HAK, bij de ene supermarkt bij de bakspullen, bij de andere tussen het andere fruit in blik...

succes!

9

MjammieMarjo schreef:
Sennae schreef:

yep...bij de supermarkt. De meeste winkels verkopen wel de blikken van HAK, bij de ene supermarkt bij de bakspullen, bij de andere tussen het andere fruit in blik...

succes!

Dankjewel!!! ;)
Ik neem aan dat ik de fruit heel goed moet uitlekken he!!! :Y

10

ohh ja moet ik 1 laag bakkerbanketroom doen en ik laag met jam en vlaaivulling???

Of eerst bakkerbanketroom en jam en de andere laag met vlaaivulling??

11

De banketbakkersroom (als je nog eens de zoekfunctie gebruikt, dat is de juiste naam) onderop, het is de 'zwaarste' vulling.

12 Laatst bewerkt door Sennae (28-03-2011 19:20)

:/

13

je kan er ook zwitserse room van maken, en dan de banketbakkersroom van oetker aanmaken met anassap ipv water. en dan lekker fruit erdoor. heel erg lekker!
misschien lekker in combinatie met de witte chocolade/yoghurt vulling..

14

eeja schreef:

je kan er ook zwitserse room van maken, en dan de banketbakkersroom van oetker aanmaken met anassap ipv water. en dan lekker fruit erdoor. heel erg lekker!
misschien lekker in combinatie met de witte chocolade/yoghurt vulling..

Dankjewel :Y

15

Sennae schreef:
MjammieMarjo schreef:
Sennae schreef:

succes!

Dankjewel!!! ;)
Ik neem aan dat ik de fruit heel goed moet uitlekken he!!! :Y

Nee, hoeft niet. Vlaaivulling smeer je zo op het biscuit. Ik doe altijd wel een 'beschermlaagje', tegen evt. doorlekken

16

wat ik vaak doe bij banketbakkersroom is aardbeien slagroom   :P

if you can dream it, you can live it (WD)

17

Ooooooooooo ik krijg bijna trek van al die lekkernijen die ik hier voorbij zie komen......  O-)

Ik zou, als ik het zo lees (dat is mijn smaak denk ik op dit (lekkere trek-)moment) gaan voor een combinatie van Zwitserse room met vlaaivulling. Die laatste heb ik wél in huis maar nog niet gebruikt (vergeten! :o).

Heel veel succes en plezier, ik ben benieuwd!

18

Als ik banketbakkersroom heb met abrikozenjam doe ik altijd gebroken mandarijnpartjes (uit blik) door de room.

En inderdaad bij room met aardbeienjam doe ik verse aardbeien.

Dit zijn bij mijn bestellingen altijd de favoriete vullingen.

Ik maak altijd wel de luxe versie van de dr. Oetker banketbakkersroom, de slagroomvariant die op de achterkant van de verpakking staat.

A colourful cake for a colourful day!
www.colourfulcakes.nl

19

Heel erg bedankt allemaal!!!