1

Onderwerp: Produkten van IKEA?

Hallo allemaal,

Ik ben nog een leek op bak/deco gebied, maar ben aan het uitkijken naar een basisuitrusting. Wat moet ik in ieder geval hebben om te kunnen beginnen? En heeft iemand ervaring met de produkten van ikea? Zie foto's.

http://www.mijnalbum.nl/Album=EPC4OTN4

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2 Laatst bewerkt door Mijnemop (27-03-2011 14:01)

Re: Produkten van IKEA?

De taartzaag en de spuitzak van ikea vind ik persoonlijk minder fijn.
De spuitmondjes gebruik ik op een andere zak

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

3

die uitsteker set heb ik ook, best leuk. en die muffin vorm is niet handig omdat daar alleen die van ikea in kunnen. de papiertjes van ikea zijn wat hoger en smaller. Hema heeft ook veel en opzich goed spul. ook bij de axion  en xenos kan je veel krijgen.

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

4

De taartzaag gebruik ik wel, de spuitzak daar werd ik heel verdrietig van, botercreme erin, knijpen, botercreme overal, het kwam er gewoon doorheen.
De draaischijf van de Ikea mis ik nog in je rijtje en de bureauonderlegger gebruik ik om op uit te rollen die wil ik ook niet meer missen en lekker goedkoop  :Y

Say YES with joy. Say NO without fear.

5

ik gebruik ook de taartzaag, draaiplateau en bureauonderlegger en ben er erg blij mee!

6

De onderlegger heb ik ook
Ideaal!
En blanda's natuurlijk

Groetjes Miriam

7

Sorry hoor, maar wat zijn blanda's????

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

8

Bolvormige serveerschalen van Ikea

9 Laatst bewerkt door Carien (27-03-2011 22:04)

dat zijn roestvrijstalen schalen (als een saladeschaal) in 12cm, 20 cm en nog grotere. Die worden gebruikt als bakvorm, voor halfronde taarten  http://www.mijnalbum.nl/Foto-JARKAQJG-D.jpg

Ik vind de taartzaag niet fijn, de bureauonderlegger mag je niet niet meenemen, en wat je wel mee moet nemen (niet alle IKEA's hebben 'm jammergenoeg), de bakvorm Drommar  http://www.mijnalbum.nl/Foto-88WVN8XM-D.jpg (sorry :o , is niet mijn bedoeling om hier mijn taarten te showen, maar om het te verduidelijken).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Carien schreef:

dat zijn roestvrijstalen schalen (als een saladeschaal) in 12cm, 20 cm en nog grotere. Die worden gebruikt als bakvorm, voor halfronde taarten

Ze zijn er ook in glas en hout.

11

Fredy40 schreef:
Carien schreef:

dat zijn roestvrijstalen schalen (als een saladeschaal) in 12cm, 20 cm en nog grotere. Die worden gebruikt als bakvorm, voor halfronde taarten

Ze zijn er ook in glas en hout.

Inderdaad, maar daar kun je niet in bakken (tenminste,....in ieder geval niet in de houten :nooo  ;) )

12

klopt, maar het zijn wel Blanda's  ;)

13

Ik zie dat jullie het hebben over de Blanda schalen.
Maar even een (dom/blond) vraagje van mijn kant:
Kunnen deze in de oven dan??

14

Doessie schreef:

Ik zie dat jullie het hebben over de Blanda schalen.
Maar even een (dom/blond) vraagje van mijn kant:
Kunnen deze in de oven dan??

Ja, anders zouden ze niet op zo'n grote schaal door veel van de 'taartsters' gebruikt worden!?!  ;)

15

@ Carien, helemaal duidelijk zo. Inderdaad erg mooi die kersttaart.

Weet je ook toevallig hoe die bureau onderlegger heet? Kan ik hem zo niet vinden op de Ikea site. En die gebruik je als snijmat/werkblad?
Vriendin van mij gebruikt de nieuwe buigbare snijplanken van Ikea (Dralla). Werkt ook erg goed.

16

De onderlegger heet PRÖJS

Groetjes Miriam

17

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ … %252Fsa9aa

18

:think: ik denk dat ik geen antwoord meer hoef te geven :nooo  ;)
Hij ligt op de afdeling inpakken :Y

19

Carien schreef:

:think: ik denk dat ik geen antwoord meer hoef te geven :nooo  ;)
Hij ligt op de afdeling inpakken :Y

Opbergen heet die afdeling volgens mij..... :o

Inpakken is áchter de kassa's?  ;)

(Ik heb bijna een eigen parkeerplaats gehad daar, valt het op?  :lol:)

20

:think: ik denk dat je gelijk hebt :Y , in ieder geval bij de handige plastic stapelbare dozen ed :Y