1

Onderwerp: wat is minder zoet?

marsepein of fondant?

een aantal gezinsleden lust geen marsepein :s  ze vinden het te zoet.
is fondant minder zoet?
ook: is fondant dunner uit te rollen dan marsepein? ik durf de marsepein niet dunner te doen dan 2-3 mm aangezien ik denk dat ik t dan niet meer heel over mn taartjes heen krijg.

Ik zoet mn vullingen al amper en stop er veel fruit in om de balans te brengen, maargoed, als mensen alsnog de marsepein er af halen..

2

Re: wat is minder zoet?

Dan is dat prima, niet iedereen vindt het lekker.

Dunner uitrollen dan 2-3 mm is echt niet te doen, ook niet bij fondant. Misschien je er maar bij neerleggen dat er altijd mensen zullen zijn die het niet zo lekker vinden. En voor hun bijvoorbeeld een appeltaart bakken of een kwarktaart...

wij vinden fondant veel zoeter dan marsepein. En ik probeer ook niet te dik te rollen, maar toch laten veel mensen nog wat liggen. Ik soms ook hoor.

Groetjes Karine

4

Logischerwijs zou marsepein minder zoet moeten zijn ( zit uiteindelijk toch echt minder suiker in :Y), maar omdat het veel zwaarder valt door al die noten, ligt het niet bij iedereen goed.
En ach, als ze het laten liggen is dat geen oordeel over jouw taart, toch? Niet door van de wijs laten brengen, hoor :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Ik vind fondant zoeter. Marsepein heeft tenminste nog smaak, fondant is alleen maar suiker. Maar sommige bij mij in de familie laten ook soms een stukje marsepein liggen, omdat dit idd zwaarder valt  :Y