1

Onderwerp: mannentaart

hallo,

ik ben hier net nieuw... ben even aan het neuzen voor ideeen. sinds dit jaar heb ik (pas) de smaak te pakken van het taarten maken met fondant...
maar nu vroeg me vader die volgende week jarig is of ik ook voor hem een taart wil maken.
nu vind ik overal leuke voorbeelden voor gezellige rose, bloemen of meiden taarten.en her en der ook leuke jongenstaarten.
maar voor de mannen vind ik alleen maar sexy taarten.

jullie nog leuke ideeen?

2

Re: mannentaart

Misschien heeft je vader hobby's, sport of andere interesse waar je iets mee kunt.
Tis zo een beetje moeilijk......iedere vader is ook weer anders  :P

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

ja dat is waar. hij doet fanatiek aan atletiek... maar de taart hoeft niet zo heel groot te zijn... dacht eerst dus aan een altetiekbaan, maar met 2 banen vind ik het net niet. en poppetjes erop is niet zo mijn ding. ik kan niet zo goed echte mensjes maken.

vakantie, verre reizen.
maar ik vond een vliegtuig zo simpel.
haha. het is ook nooit goed.

met zijn werk kan ik niks. daar is niks van te maken.

hij klust veel,...
heeft o.a geholpen om onze bouwval op te knappen. van metselen tot stucadoren. tot tegelen?

ik kom zelf niet verder als een toekan (vogel) omdat ze veel reizen, en vooral gek zijn op de dieren spotten.
maar een krokodil boven water word al snel een kindertaart.

ik weet wel wat ik niet wil, maar nu nog een leuk, volwassen idee wat ik wel wil!
anders word het gewoon de toekan tussen wat boomtakken door ofzo.

maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

4

Iets met klussen doen is natuurlijk ook leuk (meteen (nogmaals) een bedankje?)  Een broek met allemaal klusmateriaal oid... :rolleyes:

5

Ik zou dan ook voor het klussen gaan. Als voorbeeldje bijvoorbeeld zoiets:
http://media.cakecentral.com/modules/coppermine/albums/userpics/61814/normal_100_5812.jpg

of als je toch liever het thema vakantie wilt is dit ook wel een gave taart:
http://www.amcakes.com/images/gallery-imgs/special%20occasion/full_size/sample_8.jpg

ze zien er wel super uit. En misschien vind je het moeilijk, maar als je gewoon goed naar het plaatje kijkt en namaakt, dan kom je echt wel een heel eind hoor !!! :Y

Je eigen taart is goud waard :-)

dalton, super bedankt voor het meedenken.
beide erg erg leuk.

ik was nu ook blijven hangen op de koffer. al ergens op internet opgedoken. mar dit is zeker een leuk exemplaar.
maar die van het gereedschap vind ik ook wel ergggggh leuk.

is de zilver ook een marsepeinen kleur? met kleurstof? of geschildert? hoe doe je dat, want dat maakt het wel erg leuk/mooi.

bedankt.

7

voor zilver...........FAQ even doorlezen

8

christa-taart schreef:

dalton, super bedankt voor het meedenken.
beide erg erg leuk.

ik was nu ook blijven hangen op de koffer. al ergens op internet opgedoken. mar dit is zeker een leuk exemplaar.
maar die van het gereedschap vind ik ook wel ergggggh leuk.

is de zilver ook een marsepeinen kleur? met kleurstof? of geschildert? hoe doe je dat, want dat maakt het wel erg leuk/mooi.

bedankt.

Je kan het inderdaad in de FAQ teruglezen. Je hebt zilverdust nodig, te koop in de webshop en alcohol. Ik gebruik het liefst de rejuvenator ( ook te koop in de webwinkel) , maar wodka werkt ook hoor. :D  Wel gebruiken om de dust in op te lossen en niet opdrinken !!! Anders krijg je een heel ander resultaat ! :lol:  :lol:

En voor het mooiste resultaat zou ik het verven. Maar niet te dik opbrengen, dan krijg je het niet mooi. Kan je beter een dun laagje met een zacht kwastje opbrengen, laten drogen en dan als je het nog niet zilver genoeg vind, nog een laagje aanbrengen.

Alleen dusten kan natuurlijk ook, maar dan krijg je niet zo'n "volle kleur" , noem ik het dan maar.

Je eigen taart is goud waard :-)

bedankt. ga het zeker eens proberen.
leuk!