1

Onderwerp: Help, omhoogstaande cijfers

Goedemorgen allen,

Ik ga voor het eerst een taart maken met de cijfers 60 geboetseerd in het groot. Nu is dat allemaal gelukt maar het is best zwaar...Hoe kan ik dat op zo'n manier zetten dat het recht op de taart blijft staan? Zonder dat het omvalt of de taart instort...
Alvast bedankt.

2

Re: Help, omhoogstaande cijfers

aan de onderzijde van de letters een tandenstoker erin draaien/steken.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Ja ik heb er 5 lolliestokjes in gedraaid maar ik vraag me echt af of het voldoende houvast zal geven en het ding niet naar voren of achteren zal klappen...

4

Hoe groot/zwaar/dik zijn die cijfers dan wel niet?  :think:

Dat zou met 5 tandenstokers ook/prima moeten blijven staan.....  :Y

5

Heb het net even gewogen en het is ongeveer 1,5 kg.... :s

6

Wát zeg je, alleen de cijfers 60 wegen 1,5 kilo????

Even voor mijn begrip: je hebt al een taart (of gaat die maken), boetseert die LOODzware cijfers er bovenop?

Of maak je de taart in 3D-vorm, van de 6 en de 0?

Ik zou voor de laatste optie gaan als alleen je cijfers nu al 1,5 kilo wegen want dat blijft echt niet op een taart staan....... vraag me nog steeds af hoe groot/dik ze dan wel niet zijn om 1,5 kilo te moeten wegen........  :s

7

Hoe groot zijn die cijfers wel niet als je er anderhalve kilo marsepein voor nodig hebt?  :x

Betwijfel eerlijk gezegd of het gaat lukken, maar ik heb er verder geen ervaring mee..

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

8

Jeanny.M schreef:

Heb het net even gewogen en het is ongeveer 1,5 kg.... :s

Wow....dat is echt vreselijk veel! Normaal gesproken zijn mijn cijfers maximaal 7 a 10 cm hoog en de rolletjes 1 tot 1,5 cm dik.....

9 Laatst bewerkt door Jeanny.M (28-03-2011 10:04)

Ja maar ja...dat was de opdracht...
Iemand enig idee wat ik kan doen zodat het blijft staan?

Komt btw op een taart van 35 cm.

10

Ze had mij een plaatje gestuurd van een taart waarbij de cijfers op de taart staan.

11

Los van het blijven staan.....ik zou ze zelfs op een onderplaatje zetten en stutten...grote kans dat zo'n zware cijfers door de taart heen gaan zakken. Persoonlijk denk ik niet dat je de cijfers met dit gewicht 'gewoon' met stokjes of zelfs icing rechtop kunt zetten zonder dat het omvalt met bewegen.

12

Maar zég die hoeven echt geen 1,5 kilo te wegen hoor!

Mijn hémel....... ik schiet ervan in de lach, het beeld van 1,5 kilo marsepeinen cijfers 60...... (sorry :o)

Misschien een betonnen fundering IN de taart? Geintje  :+

Mijns inziens zou ik navragen of ze echt wel wil dat die cijfers 1,5 kilo wegen, idioot zwaar.

13

Jeanny.M schreef:

Ze had mij een plaatje gestuurd van een taart waarbij de cijfers op de taart staan.

Ben wel benieuwd naar het plaatje dan............1,5 kilo  :think: hoe lang duurt dat wel niet voor het is uitgehard?

14 Laatst bewerkt door Sandra-lala (28-03-2011 10:13)

Jeanny.M schreef:

Ja maar ja...dat was de opdracht...
Iemand enig idee wat ik kan doen zodat het blijft staan?

Komt btw op een taart van 35 cm.

Klanten kunnen zoveel opdrachten geven maar sommige dingen gaan gewoon niet en daar hebben ze vaak geen idee van.

Het is natuurlijk enorm zonde van je werk en het materiaal maar kun je ze niet opnieuw maken van piepschuim ofzo, die bekleden  voor op de taart en de echte er apart bij geven.
Of iets van een standaard maken dat de letters er net boven blijven....
Een taart kan dat gewicht van 1,5 kilo gewoon niet dragen zonder dat de boel inzakt lijkt mij.

In elk geval succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

15

annick67 schreef:

Maar zég die hoeven echt geen 1,5 kilo te wegen hoor!

Mijn hémel....... ik schiet ervan in de lach, het beeld van 1,5 kilo marsepeinen cijfers 60...... (sorry :o)

Misschien een betonnen fundering IN de taart? Geintje  :+

Mijns inziens zou ik navragen of ze echt wel wil dat die cijfers 1,5 kilo wegen, idioot zwaar.

Ik had precies het zelfde; ik schiet ook in de lach.....jij schrijft het. Het is heel flauw maar zie het youtube filmpje gewoon direct in mijn hoofd...

Gelukkig geven we ook tips  ;)

16

Ik denk dat je die cijfers beter van cake had kunnen maken en die dan bekleden...
Of zoals hierboven staat, piepschuim en dan de cijfers los erbij doen.

Groetjes, Monica

17

Mijn tip: Maak ze opnieuw, maar dan in de maat die op de meeste taarten hier te vinden zijn. Rechtopstaande cijfers die hier te vinden zijn (en dus waarschijnlijk ook op het voorbeeld van opdrachtgeefster) zijn niet hoger dan 10 cm. Als de opdrachtgeefster enorme cijfers op taart wilde, was het aan jou om aan te geven dat dit niet mogelijk was ivm bevestigen.
Succes in ieder geval.  :)

18

is het geen schrijffout ???
dat je 150 gram bedoeld ??

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

19

Ja, daar dacht ik ook aan....moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje moest lachen.
Hebben die mensen trouwens om de cijfers '60' gevraagd, of om de cijfers '60 van 1,5 kilo'  :think: .....
En als ze idd heel groot moeten zijn denk ik ook dat piepschuim, bekleed met marsepein, de enige mogelijkheid is  :Y

20

De mensen die me tips hebben gegeven: bedankt hiervoor!
De mensen die me alleen maar uitlachen..beetje jammer!

21

Jeanny.M schreef:

Hi Jeanny,

Ik voel me niet aangesproken door je laatste zin omdat ik je ook echt tips heb gegeven maar voor alle zekerheid......het was niet mijn bedoeling om respectloos of onaardig tegen je te zijn.
Mocht je het zo opgevat hebben.....sorry.

En is het nou een beetje gelukt inmiddels? want ik ben wel reuze benieuwd naar het eindresultaat en hoe je het opgelost hebt.

22

Jeanny.M schreef:

Uitlachen? Welnéé!

Als we al niet meer kunnen/mogen lachen ergens om, tja....... dan houdt het op. Wees blij dat we je tóelachen, zo kan je het veel beter zien!

Ook ik ben natuurlijk heel benieuwd naar het (eind)resultaat, vergeet je het niet te posten in de parade?  :)

23

Oke...
Ik heb toch maar nieuwe cijfers gemaakt, durfde het niet meer aan :o

24

annick67 schreef:
Jeanny.M schreef:

Uitlachen? Welnéé!

Als we al niet meer kunnen/mogen lachen ergens om, tja....... dan houdt het op. Wees blij dat we je tóelachen, zo kan je het veel beter zien!

Ook ik ben natuurlijk heel benieuwd naar het (eind)resultaat, vergeet je het niet te posten in de parade?  :)

Voor mij precies hetzelfde  :Y