1

Onderwerp: twee verjaardagstaarten

Voor mijn broer en schoonzus (ja, zij zijn man en vrouw en ook nog tegelijk jarig). Hij werd 42, zij werd 41, Yeah I know, De tekst moet de volgende keer duidelijker.....
PunBB bbcode test

Deze was voor mijn moeder, 't is in de haast een beetje simpele taart geworden, maar goed, de roosjes zijn gelukt en hij smaakte prima.
PunBB bbcode test

Verder baal ik ervan :|  dat mijn bisquitcake niet goed (of niet genoeg) rijst. Op sommige foto's van deze website zie je torens van 12 tot 30 cm hoog! Dan vraag ik me af hoe mensen dat  (die hoogte) bereiken. Het enige wat ik nog kan proberen is de eieren nóg langer laten opwarmen, of misschien het mengen van bakmix en de (13 minuten, hoogste lang op de stand tot een stevig mengsel) opgeklopte eieren sneller door elkaar mengen of, misschien heeft iemand meer ideëen?  :o

Eet ze...

Re: twee verjaardagstaarten

Hoi,

Ik vind je bovenste taart erg leuk, het is juist leuk dat je die krullen gebruikt.
Wat je vraag betreft: als men van die hoge taarten maakt, zou het ook nog kunnen zijn dat er meerdere kapsels voor worden gebruikt.
Ik vind overigens al verschil zitten tussen de biscuitmix en het gewone beslag. De biscuitmix wordt veel hoger.
Ik denk dat je het eerder moet zoeken in het gebruiken van bakpoeder, bijv. moscovisch bakpoeder. Hierdoor rijst je kapsel nog hoger.

3

Mooi hoor!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

4

Ik gebruik de mix van de hebshop. Gooi alles bij mekaar in de kom en mengen maar. Minimaal 10 minuten op de hoogste stand.... en dat gaat prima.....
Ik bak m op 160 graden (volgens de oven, geen idee of die temp klopt) in de heteluchtoven en ze komen er goed uit..... Ik doe er eigenlijk niets geks mee.

Succes met je volgende taart, gewoon blijven proberen;)

Ze zien er trouwens leuk uit!! Erg mooie roosjes ook!

5

ik bak met de mix uit de webshop en mix 8 min op de hoogste stand en daarna 2 min op de laagste .
mijn taartjes komen uit de oven ongeveer 7 cm hoog door het vullen (2x) worden ze vaak zo rond de 9 cm..
maare leuke fleurige taart de bovenste en de onderste is juist mooi door eenvoud!!

6

leuke taarten
en ik doe meestal mijn bakblik verhogen met bakpapier en doe er dan meer mix in super hoog worden ze dan

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

7 Laatst bewerkt door wjm01 (27-03-2011 17:59)

Hoi,

Thanx voor al jullie reply's !  en jeetje, wat maken jullie mooi spul zeg,  :9  écht fantastisch!

'k heb 'r vandaag weer een gemaakt (uh, hij is ook al op......)  :P

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RL7UOI4V.jpg
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=142950

Ik lees her en der wat over botercréme vulling of zo?, kan je dat ook tussen dit soort cakelagen smeren? :think: enne, die fondantlaag hè, hoe dik hoort die nou eigenlijk te zijn?   :think: , ik heb 'm zo'n 1 tot 1,5 mm dik, maar dan scheurt íe zo gemakkelijk als je de plooien aan het wegwerken bent, misschien doe ik het verkeerd en is er een goede manier om eventueel gescheurde fondant te "lijmen" of zo.

Eet ze...