1

Onderwerp: Mijn 1e betaalde opdracht BLOED ZWEET en TRAAANEN!

Ik mocht mijn eerste betaalde opdracht doen, wel voor vrienden weleens waar. Maar ontzettend spannend. Natuurlijk gaan er dan dingen fout, zo heb ik niet goed nagedacht over hoe ik mijn volledig bekleedde en gevulde kapels in de vriezer moest doen. Ik heb ze zonder lang nadenken in alluminiumfolie de vriezer ingedaan.  :think: tja.... daar krijg je scheuren en bobbels van in je fondant. Natuurlijk niet volledig meer te herstellen en geen tijd alles opnieuw te bekleden. Gelukkig heb ik overlegd met de bestellers van mijn taart en vonden ze het niet erg en heb ik het op de meeste plaatsen kunnen wegwerken (helaas niet overal). En ze gingen nog wel zo mooi strak de vriezer in :(
Veel geleerd dus van deze opdracht. Op het alluminiumfolie-incidentje (en het dus niet meer strak zijn van mn fondant om de taart) na ben ik wel trots op mijn nijntje taartje.
En wat vinden jullie? Ik bak pas sinds oktober 2010.
http://94.100.123.77/1267100001-1267150000/1267110801-1267110900/1267110870_6_pNFC.jpeg
http://94.100.120.27/1267100001-1267150000/1267110801-1267110900/1267110861_6_C2fG.jpeg

Re: Mijn 1e betaalde opdracht BLOED ZWEET en TRAAANEN!

Als je even door de butsjes heenkijkt, is het een supermooi stapeltje! Heel leuk gedaan!

Slechts 1 klein puntje: ik zou de oogjes van Nijntje iets lager doen.
Maar verder issie super  :thumb:

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

3

Ik mis de 'snorharen' van Nijntje.... :o

annick67 schreef:

Die heeft ze toch niet :think: 
Leuke taart, jammer dat het mis ging in de vriezer.

5

Madame Gâteau schreef:
annick67 schreef:

Die heeft ze toch niet :think: 
Leuke taart, jammer dat het mis ging in de vriezer.

Whahaha, dat is waar....... ik mis alleen iets, weet niet wat.... zal aan mij liggen, ik ben al tijden 'uit' Nijntje, sorry :o

(Verwarde even met HK, lijkt op elkaar :o)

6

Jeetje wat jammer zeg dat het mis ging. Maar het is een hele leuke stapel, lieve kleurtjes. En die strik super....

7

Wat een schatje. En die pech hebben we allemaal wel eens. Je hebt in ieder geval superveel geleerd van deze taart! En dat is ook fijn.
het ontwerp is heeel erg leuk!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

8

Erg leuke stapel!

Je had evt. een heel dun extra laagje fondant over de taarten heen kunnen doen. Daarmee waren vast een groot deel van de hobbels en bobbels weggetoverd, zonder dat je helemaal opnieuw moet beginnen.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

9

waarom doe je ze dan bekleed de vriezer in?
dat is erg jammer , maar verder is ie lief

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

Je moet maar zo zien een leer momentje. Je heb een mooie creatie neer gezet, en dat voor iemand die nog maar zo kort aan de taart is.  :thumb:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

11

Ik vind het heel mooi en ook stoer dat je een vierlaags taart gemaakt hebt! Mooi gedaan!

12

nimfje schreef:

waarom doe je ze dan bekleed de vriezer in?
dat is erg jammer , maar verder is ie lief

Bekleed de vriezer in kan prima. Mijn taartbak vriendin doet het ook altijd en die doet ze in een doos. Had ik dus ook moeten doen. Achteraf gezien had ik natuurlijk kunnen verwachten dat t niet goed zou gaan met de alluminiumfolie.

Wat een lieve complimenten, ga er van blozen.

En bedankt voor de tips vooral mamaricky dat is een goed idee voor de volgende keer!

13

Ik sluit me aan bij alles wat al gezegd is.
Als je het verhaal er niet bij had gezet had ik A niet gezien dat je pas zo kort bakt en B de schade door de folie ook niet zo heel erg gezien.
Maar gewoon een toppertje en zo ben je weer een leermomentje verder.
Top  :)

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!