1 Laatst bewerkt door carol (26-03-2011 18:01)

Onderwerp: naar aanleiding taartje e.b.m.

iedere maandag en donderdagmorgen,rond de klok van 7.30.zit er al een lief oud dametje op mij te wachten,ze kijkt altijd naar me uit,als ik weer kom (heerlijk trouwens ,als je ff het zonnetje kan zijn)en nu wordt ze 93 jaar ,dus dacht maak ik een leuk één persoons taartje,het taartje is maar 10cm,en eerlijk gezegt vind ik een grote taart makkelijker,en toen ik vorige week het taartje van e.b.m. zag wist ik gelijk dit wordt um,denk dat ze het wel leuk vind.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S8WIC7L7.jpg
en nog één van boven.ben alleen niet tevrede over deze cijfers,zitten ook letters bij  van first impression,ze dus zo ondiep,dat ik er bijna geen fondant in krijg,ga toch maar eens mailen .
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F78JPJ8A.jpg
taartgroetjes Carla

Re: naar aanleiding taartje e.b.m.

Super leuk, daar zal deze dame zeker blij mee zijn :D

Wat een lieve actie en je taartje ziet er snoezig uit :lol:

Groet,
Annemieke

Ik vind het een mooi taartje.

Valt tegen hè zo'n klein taartje te bekleden, heel gedoe om m strak te krijgen en als je 'm vult vind ik hem erg fragile worden.

Maar de jouwe is heel netjes :thumb:

5

Wat een ontzettend lief taartje, zowel het idee achter het geven én de uitvoering

Prachtig  :thumb:

7

Mooi taartje :D

En ik ben benieuwd naar de reaktie van FI want ik heb ook die mal en ik heb ook nog geen mooie letters en cijfers eruit kunnen krijgen.
Zou je me op de hoogte willen houden?

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

8

je taartje is lief!

heb je de mal ook al in de diepvries gehad voor het eruit halen?

Groetjes, Dorothea.

9

Heel mooi gemaakt :thumb:

10

Wat lief van je!! Erg mooi taartje, daar is ze vast erg blij mee!! :Y

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

11 Laatst bewerkt door carol (27-03-2011 09:56)

hallo allemaal,
wat een leuke reaktie's ,ben ik altijd zooo blij mee ;) en inderdaad Femke,dat vullen phoee,maar als het goed is afgesmeerd (plumuren)  :lol:  lukt het wel,zorg ook dat me afsmeerboter,extra zacht en romig is ,dat scheeld de helft -en Lotte ga het melden van de mold -Dorothea heb um inderdaad in de vriezer gehad,anders lukt het helemaal niet en me andere first impressoin molds werken perfect maar met deze heb je al moeite om de fondant erin te krijgen zo ondiep is tie.
de zon schijnt dus fijne dag allemaal  :)

12

kan het niet laten ,om ff te melden dat ik vanmorgen om 7.15 deze dame heeeeeel erg blij heb gemaakt,ze was echt verrast,dus mijn dag is ook weer top  ;)

13

Wat een schatje is ze geworden, Carla! Hartstikke mooi. De kleur paarsblauw vind ik ook heel mooi; welke is dat? En wat leuk, dat de 93-jarige dame zo blij ermee was. Daar doe je het toch voor!

P.S. Bij de cijfers (en letters) van deze tappits rol ik de fondant dun uit, huishoudfolie (zonder plooien) erover en dan de tappit erin drukken en een beetje heen-en-weer bewegen voor een zo'n glad mogelijke snijrand. Dat helpt bij mij. Geen gepiel om het fondant uit je tappit te krijgen! Misschien heb je wat aan deze tip.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

14

:lol:  :lol:  :lol: die kleur had ik aan jouw gevraagd :lol:  :lol:  :lol: ,
eerst burgundy en toen violet,maar ben helemaal met je eens een mooie kleur  :lol: en ga zeker met folie uit proberen,want zo heb ik er niks aan,bedankt  :thumb: .
taartgroetjes Carla

15

carol schreef:

Woehahaha, wat een giller! Maar bij jou is het toch een heel andere kleur geworden, hoor! Maar wel een héél mooie kleur. Zo zie je maar, dat het met kleuren mengen altijd weer verrassend anders kan uitpakken.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

16

Wat een schatje!

Jacqueline

17

carol schreef:

eerst burgundy en toen violet,maar ben helemaal met je eens een mooie kleur  :lol: en ga zeker met folie uit proberen,want zo heb ik er niks aan,bedankt  :thumb: .
taartgroetjes Carla

Folie zal niet gaan werken, dan krijg je er helemaal geen fondant meer in. Folie werkt inderdaad wel goed bij tappits, maar dat is dit niet. Ik had gehoopt dat dit beter zou werken dan tappits, maar helaas

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

18

Lotte ,ik had gemaild,en kreeg het advies,om het eens met gumpaste te proberen,krijg beetje toegestuurd dus ???,want het moest juist dun  :( ,je hoort nog ,Carla