1

Onderwerp: Afsmeren met Monchou- slagroom?

Goedendag,

Ik heb iets in mijn hoofd maar weet niet of dit verstandig is om te doen en daarom zou ik graag hulp van jullie willen...

Mijn vader houdt van slagroomtaarten, nu heb ik laatst een monchou taart gehad en die vond ik zo lekker fris! Dat ik dacht waarom vul ik de taart daar niet mee.

Maar nu, zou je hier ook mee kunnen afsmeren? Immers de monchou taart stijft ook op.. Of zou ik beter kunnen afsmeren met slagroom...

Nu maak ik een boot voor mijn vader en ik zou dan witte muisjes op de zijkant willen doen, zou dit kunnen of zou ik beter bijvoorbeeld witte vlokken kunnen gebruiken??

O-)  O-)  :think: Geloof dat ik weer wat bedacht heb.... :think:  O-)  O-)

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

2

Re: Afsmeren met Monchou- slagroom?

Het hangt ervan af... als je een slagroomtaart maakt, kun je denk ik ook prima met de monchou vulling afsmeren. Maar als je hem wilt bekleden met marsepein of fondant, kun je niet met slagroom én niet met monchou vulling afsmeren. Daar gaat de marsepein/fondant van smelten.

Ik denk dat witte vlokken lekkerder is dan witte muisjes, maar ik weet natuurlijk niet wat het effect is. vlokken zien er wel heel anders uit dan muisjes.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Nee bekleden met fondant doe ik zo wie so niet aangezien pap daar niet van houdt.

Heb zostraks gestampte muisjes geprobeerd maar vind het niet echt. Wellicht in combinatie wel. Je krijgt de lijnen dan wel strakker als met vlokken...

Het word dus een slagroomtaartenboot.. Word een hele klus...

Iemand anders nog een tip?

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

4

Misschien als je de vlokken fijnmaalt in de vijzel? Of met chocolade krullen? Die zijn iets kleiner dan vlokken.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Manchou gebruik ik zowel voor de vulling als voor het afsmeren.
Ik heb het zelfs wel eens gebruikt onder de marsepein bekleding, geen enkel probleem. Je moet alleen de goede verhouding zoeken.

Witte vlokken doen het erg leuk, ik gebruik ze ook wel eens. Mijn ervaring is alleen dat veel mensen het te zoet vinden in combinatie met marsepein!