1

Onderwerp: mijn 2e opdracht: een kinderwagen!!

Mijn nichtje krijgt een kinderwagen voor haar verjaardag, dus graag een taart met een kinderwagen erop. Ik dacht: ik maak een taart in de vorm van een kinderwagen. Wel leuk, maar wat een klus!!

Ben ook niet tevreden over de wielen, maar wist echt niet hoe ik het anders aan moest pakken. Hebben jullie tips?
Het is trouwens mijn 5e taart ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y7CKKUYS.jpg

2

Re: mijn 2e opdracht: een kinderwagen!!

Ik vind het een leuke taart!
Mooi gelukt de plooien in de kap!
Als tip: als je een uitsteker hebt van een bloem (een margriet b.v.) kun je dat een volgende keer ook op de wielen doen....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Een hele originele taart :lol:

4

Hmmmm, misschien voor de wielen twee cupcakes bakken en die bekleden met zwart. Verder is hij erg leuk geworden!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

5

Leuk bedacht hoor. Ik zou voor de wielen halve rondjes op dezelfde hoogte als de taart hebben gebruikt en daarna hele rondjes marsepein over de wielen en dus de andere helft op de wagen zelf, snap je het nog?

Groetjes en allemaal veel creativiteit toegewenst door DORIEN
http://www.mijnalbum.nl/album=v6vmltxe

6

Leuk!
Miesja's idee lijkt me heel goed en om dan dat halve rondje mooi te krijgen -bij een cupcake is de bovenkant groter qua doorsnede dan de onderkant- bakken in een kleine ronde rechte bakvorm (bij de Blokker bijvoorbeeld hebben ze een siliconen vorm voor 6 recht aflopende cakejes of 6 hartige taartjes) of rondjes uitsteken uit een plak cake. En een bloemuitsteker gebruiken voor de spaken van het wiel inderdaad, want dat ziet er ook altijd wel leuk uit op de foto's van de forumleden.

7 Laatst bewerkt door Immila (26-03-2011 20:03)

Oeps, één keer reaktie plaatsen is voldoende...

8

Bedankt voor de tips!!!
Ik heb de wielen nu gemaakt van het stuk taart wat ik over had omdat ik dat kwart er uitgesneden heb. Maar dat was natuurlijk veel te onstabiel. Toen de taart helemaal af was bedacht ik me dat ik het ook wel met CC´s had kunnen doen. Maar ja...toen had ik geen zin meer :think:

Maar voor de volgende keer weet ik dit. En ga ik eerder mijn ´problemen´ hier voorleggen. Nogmaals bedankt :)