1

Onderwerp: De kroon op het werk [FEEDBACK]

Nou, die viel dus wat tegen. Ik ben zo'n chaoot!

Kreeg gisteren tegelijk een nieuwe, vaatwasser, koelkast en wasmachine geleverd en moest ook nog "even" een stapeltaartje maken. Pffff, wat een planning. Doordat we nogal wat voor moesten bereiden, had ik geen tijd om het kroontje eerder te maken, dus daar ben ik niet echt tevreden over. Met wat kunst-en-vliegwerk lijkt het nog wat.

Ik moet echt beter leren plannen, ook qua ontwerp. 'k Merk vaak dat ik niet uitkom met herhalende dingen en vaak zit het eerste (strikje in dit geval) al vast als ik erachter kom dat het te hoog/laag/uit het midden zit.

Hoe doen jullie dat nou, maakt iedereen een tekening van tevoren of verzinnen jullie het net als ik ter plekke?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DRVWO38P-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QLP8OBDN-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZ3QH68Z-G.jpg

I'm not fat, I'm just short for my weight

2 Laatst bewerkt door ThijsYmke (26-03-2011 14:46)

Re: De kroon op het werk [FEEDBACK]

Ik vind het een geweldige taart!! Van dat chaotische is niks te zien hoor!! Vind het strikje onder naam juist leuk zo (of was dat niet de eerste?)
Ik maak zelf ook geen strakke planning, het zit vaak wel een beetje in mijn hoofd maar ik kan ter plekke nog vanalles daaraan veranderen! haha

Heb net trouwens even al je taarten op je site zitten bekijken, wat maak jij prachtige taarten zeg!! De een is nog strakker dan de ander!!  :Y

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

3

Ik ben nog maar net begonnen met taarten maar ik heb op m'n computer verschillende sheets gemaakt met sjablonen van taarten.
Die print ik uit, teken en kleur ik eerst in met het idee.
Dan maak ik een 'planning sheet' met wat ik wanneer maak en b.v. hoeveel bloemen enzo.
Tijdens het maken verander ik best wel eens wat maar volg redelijk mijn plan. Als de taart klaar is maak ik foto, print die ook weer uit en maak het aan het ideeblad vast en schrijf op m'n planning waar ik tegenaan gelopen ben.
Dat laatste komt natuurlijk omdat ik nog een boel te leren heb  :) , elke taart wel weer wat.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

Oh, stom van mij..... :o  :o  :o vergeet helemaal m'n complimenten te maken over je prachtige taart!
Het lage strikje onder de naam en de rest hoger ziet er absoluut niet chaotish uit maar leuk en goed gepland!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

5 Laatst bewerkt door Lori (26-03-2011 15:21)

Nou, het is een prachtige prinsessentaart geworden hoor!

Sandra-lala schreef:

Ik ben nog maar net begonnen met taarten maar ik heb op m'n computer verschillende sheets gemaakt met sjablonen van taarten.
Die print ik uit, teken en kleur ik eerst in met het idee.
Dan maak ik een 'planning sheet' met wat ik wanneer maak en b.v. hoeveel bloemen enzo.
Tijdens het maken verander ik best wel eens wat maar volg redelijk mijn plan. Als de taart klaar is maak ik foto, print die ook weer uit en maak het aan het ideeblad vast en schrijf op m'n planning waar ik tegenaan gelopen ben.
Dat laatste komt natuurlijk omdat ik nog een boel te leren heb  :) , elke taart wel weer wat.

@Sandra-la-la: Goed bezig!!!!

Ik maak ook altijd eerst een tekening. (of 3, of 4 en dan kies ik er eentje uit). Vind ik voor mezelf echt noodzakelijk, want ik ben niet zo heel goed in een ontwerp in mijn hoofd (blijven) zien. Dit geeft houvast. Tijdens het maken komt het vervolgens regelmatig voor dat ik iets verander.

6

Ik werk dus net zoals jij Edith
Gewoon eraan beginnen,maar een kroontje enz dat maak ik wel al een paar dagen van te voren
Denk dat dit ook voort komt omdat ik nog zoveel dingen heb die ik leuk vind en dan niet kiezen kan en dan dus weer helemaal niet weet wta ik moet maken.
Als ik dan begin komt het vanzelf

Mooie taart en helemaal niet chaotisch!

If life gives you lemons, make lemonade!

7

Bedankt voor de tips. Ik ga toch eens proberen om te tekenen. Misschien niet zo streng zijn voor mezelf en ruimte houden voor wijzigingen.

8

ik heb dat ook dan ben ik bezig en dan kom ik toch verkeerd uit naar mijn gevoel, maar ik vind je taart erg mooi geworden en absoluut niet lijken op een verkeerde planning.

9

Ik teken grote taarten ook altijd eerst. Dan kun je er nog eens over nadenken en dingetjes toevoegen, weghalen, etc.

Je taart is prachtig geworden, helemaal niet chaotisch hoor. Ik zou wel twee dingetjes veranderen;

- Ik mis een onderrandje. Ik zou de onderste taart ook nog een gele parelrand hebben gegeven.

- Ik vind het kroontje vrij laag, die had ik iets hoger gemaakt, maar dat was misschien wel opzettelijk... is denk ik een kwestie van smaak.

Verder prachtig gedaan!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Glamour schreef:

- Ik mis een onderrandje. Ik zou de onderste taart ook nog een gele parelrand hebben gegeven.

- Ik vind het kroontje vrij laag, die had ik iets hoger gemaakt, maar dat was misschien wel opzettelijk... is denk ik een kwestie van smaak.

Verder prachtig gedaan!

Dank. Eerst dacht ik dat het wel kon zonder randje, maar later heb ik het randje om het kroontje gedaan en nu zie ik dat ik het beneden ook beter had kunnen doen.

Zou je het kroontje dan hoger, maar smaller doen, of zou je ongeveer de grootte van een volgende laag aanhouden? (In dit geval dus 10 x 10.)

11

Ik doe inderdaad hoger en iets smaller, Als je de maat van de volgende laag aanhoudt, wordt hij weer te groot denk ik,ik gebruik zelf een template. Die moet ik ook maar eens online gaan zetten denk ik  :think: .Weet de diameter niet uit mn hoofd. Ik vind het wel mooi als de kroon minstens even hoog is als een taartlaag. Dus 10cm is denk ik ook een mooie maat dan.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me