1

Onderwerp: Biscuit te lang in de oven?

Heb net mijn biscuit uit de oven heeft 35 minuten op 160 gestaan. Toen ik voor het laatst door t raampje keek was hij hoog en goed. Na 35 minuten is hij ingekrompen. Maak de oven open en prikker is droog bij drukken geeft biscuit mee. Tweede taart staat in de oven, wie kan mij helpen kan anders deze nog even over doen....

Heb nog niet een goede mixer; moederdag krijg ik een Kenwood!! Maar waar gaat t mis

Re: Biscuit te lang in de oven?

Heb je het zelf gemaakt of met de mix?? En hoe ben je te werk gegaan?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

met een handmixer kan je ook prima mixen hoor :Y

mij mij zakt ie ook altijd ietsie in, maar niet heel erg. Of hij staat te lang in de oven, of je oven staat te warm. Je moet echt je oven leren kennen, als ik bijv bij mijn moeder thuis bak, dan bak ik op 140 graden :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik heb een keukenmachine die van slagroom tot alles kan mixen. Hij is al oud vandaar dat ik toe ben aan iets nieuws.

Ik ga toch opnieuw bakken en dan lagere temperatuur!! Wij wonen hier sinds november en sindsdien dus n nieuwe oven/ keuken.

Gebruik wel de mix trouwens.

Bedankt voor jullie adviezen

5

Welke maat heb je gebakken? Dat maakt (natuurlijk) ook nog verschil in de baktijd.

6

Ja ben bezig met een 28 en een 26.

Heb nu de 26 er weer in staan op 130 maar volgens mij hebben wij hetelucht, en nu 10 minuten dan kan ik iets verhogen. Gisteren was de 28 na 35 minuten verschrompeld en dus klaar. De 26 heb ik na 30 minuten eruit gehaald beide op 160 maar ga ook maar niet hoger dan 140

7

Mijn 25 cm bak ik 55 min op 150 gr hetelucht. Ik snap er ook niks van omdat ik meestal lees dat een biscuit idd maar 35 min in de oven gaat bij de meeste. Maar dan is die van mij nog niet gaar  :nooo . En ik gebruik een losse oventhermometer (ligt dus niet aan mijn oven  ;) )

8

Ik bak mijn 20cm rond gedurende 50 minuten op 160 graden. Dan is hij precies goed en mooi hoog.

Elke oven is/werkt anders, vandaar dat een thermometer soms erg handig kan zijn.