1

Onderwerp: Biscuit/bak vraagje -spoedje-

Ik zit met een vraag...

ik moet vanavond 6 biscuits bakken. Ik kan ze maar 1 voor 1 bakken. Is het ook mogelijk dat ik meer biscuit tegelijk maak...of kan dat niet.

Ik heb het namelijk wel eens geprobeerd, maar dan wordt t tweede kapsel niet zo hoog.... Hebben jullie tips zodat ik toch tijd kan besparen?

Ik hoop het!

Groetjes Inge

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

2 Laatst bewerkt door CindyM (25-03-2011 21:10)

Re: Biscuit/bak vraagje -spoedje-

hangt er van af of ze NAAST elkaar in de oven passen. ik doe dat regelmatig maar mijn oven is dan ook 90cm breed. ik kan er zelfs 3 naast elkaar bakken van bijvoorbeeld 24 cm, 18 cm en 12 cm. ik heb slechte ervaringen met boven elkaar bakken, maar naast elkaar gaat prima bij mij. ik maak dan wel het beslag voor beide vormen in 1 keer en verdeel dat over de vormen en die gaan dus tegelijkertijd in de oven. ik heb geen ervaring met beslag maken voor 2 biscuits, eerst de ene bakken en daarna de anderen. lijkt me ook niet verstandig als je biscuit staat te wachten op het aanrecht.

terwijl ze in de over zitten kun je natuurlijk wel beginnen met je fondant te kleuren, decoraties maken, vullingen voorbereiden, botercreme maken, etc.

succes!

3

Re: Biscuit/bak vraagje -spoedje-

Als je beslag van mix maakt dan kan je er 2 tegelijk mixen en dan 1tje laten staan terwijl de andere bakt. Als je zelf beslag maakt kan dat niet. Dan zakt het in.
Maar 6 biscuits vanavond nog? Dat wordt morgenochtend vroeg eer je er klaar mee bent!

If life gives you lemons, make lemoncurd.