1

Onderwerp: [howto] strik-krul linten?

Hoi,

Dit weekend wil ik voor een jarige vriendin als verrassing een strik taartje maken.  Nu zat ik naar leuke voorbeelden te zoeken en zie bij veel striktaarten een soort krul-lint; hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Ik denk dat het om een dunne pen/potlood of iets dergelijks ( met tylose?) wordt gedraaid...maar hoe verwerk je die dan in de strik? Hoe zet je dat vast?

Alvast bedankt!!

2

Re: [howto] strik-krul linten?

Je kunt een dun reepje fondant om een rietje wikkelen en het zo laten drogen. Ik krijg het er meestal met een beetje beleid zo afgeschoven wanneer het droog is. Maak voor de zekerheid wel een paar reserve krullen, ze blijven breekbaar natuurlijk.

Vaak kun je het krulletje zo tussen de lussen zetten en blijft het al staan, maar anders kun je altijd een klein beetje icing gebruiken.

3

je staat hier niet goed. dit is voor het posten van howto's, niet het vragen.
ik zal je ff melden.

o ja, je kunt die krullentjes met royal icing (evt. zelfde kleur maken als strik)in de strik verwerken
wordt idd om potlood gerold

4

Joco schreef:

Je kunt een dun reepje fondant om een rietje wikkelen en het zo laten drogen. Ik krijg het er meestal met een beetje beleid zo afgeschoven wanneer het droog is. Maak voor de zekerheid wel een paar reserve krullen, ze blijven breekbaar natuurlijk.

Vaak kun je het krulletje zo tussen de lussen zetten en blijft het al staan, maar anders kun je altijd een klein beetje icing gebruiken.

Goede tip, met een rietje! Maar doe je dan wat tylose door de fondant? Of hoeft dat niet?

Bedankt voor je reactie!

5

Sorry, sorry !!! Ik zal mezelf ook melden...!!!

[move]--> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ik doe er (wat) tylose door, rol het vaak om een potlood (beetje crisco, gaat het er écht goed af) en laat het dan drogen. Bij de strik plak ik het vast met royal icing, alleen als het nodig is.

8

Ja, wel een beetje tylose erdoor...