1

Onderwerp: moeite met marsepein kleuren

is het normaal dat als je door 500 gr blanke marsepein een kleurtje wilt doen, dat je dan zeker 45 minuten aan het kneden bent om de kleur er egaal in te doen?

nog nooit eerder zelf gekleurd maar ik krijg er zere vingers van zeg.

2

Re: moeite met marsepein kleuren

deezz schreef:

is het normaal dat als je door 500 gr blanke marsepein een kleurtje wilt doen, dat je dan zeker 45 minuten aan het kneden bent om de kleur er egaal in te doen?

nog nooit eerder zelf gekleurd maar ik krijg er zere vingers van zeg.

Komt me niet onbekend voor...........je kweekt wel spierballen zo, en als je het staand doet, is het ook nog goed voor je buikspieren  :D

3

Het lukt mij eigenlijk altijd wel binne de 45 minuten :Y

Heb je de marsepein eerst goed soepel gekneedt? Mijn ervaring is dat de kleur zich dan makkelijker verdeelt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ottolien schreef:

Het lukt mij eigenlijk altijd wel binne de 45 minuten :Y

Heb je de marsepein eerst goed soepel gekneedt? Mijn ervaring is dat de kleur zich dan makkelijker verdeelt.

ja nou ik weet niet hoe lang je soepel moet kneden maar dat heeft me ook wel een half uur gekost eerst ;)

Welke marsepein heb je? Want zo lang kneden doe ik nooit eigenlijk.

Groetjes Natasja!

6

Ik verdeel als ik groote hoeveelheden moet kleuren mijn marsepein eerst in kleinere stukken.

dan warm ik het heel kort op in de magnetron! (pas wel op dat je t niet te lang doet enders brand je je handen aan het binnenste van de marsepein!  :s )

en dan kleur i mijn stukjes, wat bij mij altijd erg snel gaat, en op het eind alles bij elkaar en nog een keer goed kneden.

hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Bernadette

7

funcakes  :(  gebruik ik..

okee, magnetron kan ik wel proberen ja!

Ja dat is taai spul inderdaad. Ik gebruik Zeelandia en ben in principe zo klaar.

Groetjes Natasja!

9

Zeelandia is inderdaad veel soepeler en prettiger om mee te werken. Voor een volgende aankoop maar onthouden..