1

Onderwerp: Help spoed waarom lukt het ineens niet meer

Goedenmiddag,

Ik heb al een aantal taarten gemaakt. Meestal deed ik het met fondant en marsepein 1:3. En dat ging goed. Maar omdat ik een peesontsteking heb. Dacht ik ga het alleen met marsepein doen. Maar als ik hem dan bekleed vallen er allemaal scheurtjes in en kan ik hem niet smooteren want dan scheurt het aan alle kanten. Nu ging ik weer 1 maken. En dacht oke dan maar weer fondant erdoor. Maar nu heb ik dus weer hetzelfde probleem. Ik kan hem nu niet mooi smooteren want dan scheurt hij echt helemaal.

Wat moet ik doen? Wie kan me helpen ga zo nog een taart bekleden ik weet het even niet meer.

2

Re: Help spoed waarom lukt het ineens niet meer

Poeh, lastig. Ik vind fondant zowiezo elastischer dan marsepein, dus met marsepein eerder scheurtjes. Oplossing is langer kneden maar dat gaat nu net niet met je peesontsteking. En nu je weer fondant en marsepein gemengd hebt, gebeurt het nog.... heb je niet toevallig dunner uitgerold? Iets anders schiet me even niet te binnen... Succes ermee !

Groetjes, Conny

3

Misschien heeft het toch met het kneden te maken. Dat je normaal langer doorkneed en nu toch eerder stopt vanwege je peesontsteking? Misschien kan iemand anders het even goed doorkneden voor je? Ik kan ook eigenlijk niets anders bedenken...

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Heb je misschien andere marsepein dan normaal?? ik heb altijd zeelandia en laatst had ik die van funcakes... wat een drama!! een en al scheur!!  :s

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

5

misschien eerst heel eventjes in de magnetron en toch nog even heel goed (laten) doorkneden?

6

nee aan het kneden ligt het niet heb echt goed gekneed net als altijd. Ook heb ik hem 3 uur laten opstijven voordat ik ging bekleden. Kan het zijn omdat het warmer is buiten? Even in de koelkast leggen is dat een optie?

Misschien rol je toch te dun uit?

Groetjes Karine