Onderwerp: [spoed] Hoeveel Ganache??
Hoeveel ganach heb ik nodig voor een rond taart van 20cm??
iemand een idee??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » [spoed] Hoeveel Ganache??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoeveel ganach heb ik nodig voor een rond taart van 20cm??
iemand een idee??
Wil je het alleen gebruiken aan de buitenkant?? Of i.p.v. botercrème? Of wil je er ook mee vullen?
En welke variant wil je gaan maken?
als vulling (en dan opgeklopt) gebruik ik altijd 200ml slagroom en 200gr choco......
ik wil het idd de buitenkant ermee bekleden voor een chocobom, vulling wordt chocomousse & slagroom met stukjes chocola... dit recept ga ik gebruiken: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/17/Ganache/
Ik zou ook 200-200 gebruiken dan. Let er wel op dat dit recept voor pure chocolade is!
Ow.. ik heb melkchocolade.. wat zijn de verhoudingen dan?
bedankt voor het supersnelle antwoord trouwens!!
Van welk merk?
van de lidl..
Die blauwe van 2 keer 200 gram??
Die is lekker
Ik zou dan 75 gram chocolade extra erbij doen, of gewoon iets minder slagroom.
red ik het dan met 200 gram slagroom & 75 gram chocolade met een 20cm??
is die chocolade anders dan? ik heb altijd die van albert heijn....
Neeeee het is 200 ml slagroom en 275 gram chocolade.
@ Elvira:
Sommige goedkopere soorten chocolade hebben iets anders i.p.v. cacaoboter. Goedkope witte chocolade bijvoorbeeld werkt daardoor voor geen meter. Hetzelfde is het geval bij melkchocolade... Toevallig ken ik deze van de Lidl, dus ik weet hoe hij werkt
die van albert heijn werkt ook perfect, ook bij 200/200 doe ik altijd, lekker makkelijk, 1 pakje slagroom en twee repen chocola, hoef ik mijn weegschaal niet te pakken (ik ben niet lui, lijkt maar zo hahahaha)....
Owww hahahaha, las ik het verkeerd! Bedankt voor jullie antwoord! De slagroom staat al op 't vuur!
Ik heb toevallig van de week een 20 cm gebruikt en 150ml slagroom met 150 gram pure chocola gemaakt. En dat was ruim genoeg.
Maar laat de chocola wel even afkoelen voor je gaat gieten. Anders blijf je laag na laag gieten. Ik was nu met 2 lagen echt klaar.
nou.. de taart is gelukt.. het is alleen geen gieten geworden maar smeren (gaf wel een leuk effect trouwens).. de ganache was veeeel te dik.. dus toch maar wat minder chocola de volgende keer...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » [spoed] Hoeveel Ganache??