1

Onderwerp: wat is het verschil tussen zelfrijzend bakmeel en bloem

hallo allemaal,

weet iemand wat is het verschil tussen zelfrijzend bakmeel en bloem is {voor cake beslag } kan je door zelfrijzend bakmeel je taart hoger krijgen ?? of doe je zo iets anders ??

m.v.g
martijn

2

Re: wat is het verschil tussen zelfrijzend bakmeel en bloem

Zelfrijzend bakmeel is bloem met bakpoeder

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

maar rijst het dan meer of moet ik nooit zelfrijzend bakmeel gebruiken??

4

het rijzen van je bisquit gebeurt door de luchtigheid van je eieren. Dus nee, voor bisquit geen zelfrijzend bakmeel gebruiken.

5

toch worden mijn biscuits echt wel hoger als ik het met zelfrijzend bakmeel doe ipv bloem. en ik heb nog niet ontdekt dat het voor de smaak verschil maakt.

6

hoi ,

dat is dus wat ik bedoel de 1 zegt nee en de ander ja dus wat zou dan het uitmaaken
ik bedoel in alle recepten staat gewoon bloem maar als het wel luchtiger word met zelfrijzend bakmeel waarom zou je het afraden
zou het houdbaarheid ,smaak,structuur,of i.d aantasten dat zou ik willen weten
martijn

7

ik zeg...............misschien moet je zelf de proef op de som nemen ?

8

hoi,

dat zou kunnen maat eten weggooien is zonde dus als iemand het weet iemand die heeft "doorgeleerd" dan is het typen veel makkelijker dan het allemaal uit te proberen

9 Laatst bewerkt door Pooh (25-03-2011 00:59)

De eieren zorgen voor de luchtigheid, bakpoeder voor rijzen. Op zich zou het genoeg moeten zijn de eieren luchtig te kloppen voor een mooi hoog biscuit. Bakpoeder zou een extra hulpmiddel kunnen zijn om hem hoog te laten worden, niet nodig op zich. Qua smaak kan 't bisicuit met bakpoeder (of zelfrijzend bakmeel) iets zouter smaken, er blijft een klein beetje zout achter.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com