1

Onderwerp: Biscuitmix vs zelf maken

Ik zit hier al maanden mee in m'n hoofd en ik heb al mening topic hierover doorgespit, maar ik heb het antwoord nog niet gevonden.

Mijn eerste biscuits heb ik volgens het recept op deze site gemaakt. Maar om de een of andere reden waren ze gewoon harstikke droog/stug op het moment dat ze gegeten werden.
Terwijl ze wel perfect uit de oven kwamen!

In elk geval, daarna ben ik toch maar gebruik gaan maken van de biscuitmixen en deze zijn alle keren perfect. Echt ze smaken heerlijk en ik krijg alleen maar positieve reacties.
Maar toch he, ik zou zo graag zelf mijn biscuitje willen maken.
Dus heeft er iemand een tip waardoor ik zelf een biscuitje kan maken, dat dezelfde kwaliteit heeft als de mix?

2

Re: Biscuitmix vs zelf maken

Ik gebruik zelf de mix van de tafel van 18, die vind ik het allerlekkerst. Zelf maken werd ook heel droog inderdaad. :(

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

ik krijg nooit zulke hoge biscuits zonder mix...
met mix vind ik em lekkerder, lunchtiger en hoger!

Ik zing mijn eigen wijsje!

4

Zelf maken en als je ze gaat vullen eerst tremperen. Werkt perfekt!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

ik maak hem altijd zelf en ik vind het echt 1000 x lekkerder dan biscuit van de mix. en bij mij is hij normaal gesproken niet droog. ik denk dat je hem dan niet goed luchtdicht verpakt heb voordat je hem ging vullen.

en tremperen doe ik zowieso meestal, het is net dat beetje extra lekker  :9

6

ik maak het ook gewoon zelf, vind het onzin om ergens een mix voor te kopen dus maak eigenlijk alles gewoon zelf (botercreme, banketbakkersroom enz) heb daar in tegen ook wel een hele fijne mixer waardoor het hooi hoog word en luchtig. en droog? ook geen klachten overgehad, vul hem altijd goed en idd tremperen.

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

7

en net als mrij maak ik ALLES zelf. banketbakkersroom, botercreme, lemon curd, aardbeienjam. chocolademousse, etc. en tuurlijk koop ik sommige dingen wel  ;) maar ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken. dat heeft er deels mee te maken dat ik het ook echt zat ben dat alles wat je koopt overal hetzelfde smaakt. en dan heb ik het voornamelijk over de zogenaamde 'banketbakkers'. hier in mijn omgeving smaken alle puddingbroodjes en tompoucen precies hetzelfde want het is allemaal dezelfde mix. echt 13 in een dozijn materiaal.... ik zou een moord doen voor een adresje in de buurt van een ECHTE banketbakker die nog wel zelf zijn eigen banketbakkersroom maakt.  :/

8

Ik gebruik meestal bicuit van de mix (funcakes), maar pas voor het eerst zelf biscuit gemaakt van recept van de site. Ik vond deze zelf gemaakte biscuit veeeeeeel lekkerder van smaak en hij was mooi hoog en ook luchtig :-)
Maar je kunt ook altijd iets meer van alles nemen om hem toch hoger te krijgen.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

9

CindyM schreef:

ik maak hem altijd zelf en ik vind het echt 1000 x lekkerder dan biscuit van de mix. en bij mij is hij normaal gesproken niet droog. ik denk dat je hem dan niet goed luchtdicht verpakt heb voordat je hem ging vullen.

en tremperen doe ik zowieso meestal, het is net dat beetje extra lekker  :9

hmmm.... als ik een niet droge biscuit trempeer (van mix dus ;) ) dan wordt ie soppig :P

If life gives you lemons, make lemoncurd.