1

Onderwerp: Babytaart

Gemaakt voor een vriendin die nu een paar dagen over tijd loopt (ik wilde een geboortetaart maken, maar het duurt zo lang..  :D). Ik heb het idee gepikt van het forum: bedankt!  :Y
Gevuld met lemon curd, citroenkwark en banketbakkersroom.

Ze was erg verrast en vandaag hoorde ik dat hij ook nog eens erg lekker was (complimenten namens de hele familie :o).

Heeft iemand tips om de letters er netjes op te krijgen? Ik doe het nu met water en een sateprikker, doe het echt heel voorzichtig, maar je knoeit zo snel en dat zie je dan toch..  :s

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HJCHVY4R.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZWIERJLY.jpg

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Babytaart

Hij is echt leuk! Grappig om te lezen dat het te lang duurt voor een geboortetaart, hihi.

Wat betreft die letters: ik heb wel eens uitgestoken letters in spiegelbeeld en op de kop op zo'n plastic showtas gelegd, even in de diepvries, en daarna in één keer - hup - op het fondant geplakt. Maar of dat met zulke grote letters ook lukt...?

Hoop dat je het snapt.

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

3

Leuke taart!!! Ik steek ze uit op huishoudfolie en zorg dat ik een flapje over heb dat ik er dan aan de voorkant overheen klap (snap je het nog haha) dan leg ik ze even in de vriezer. Dan haal ik de folie aan de achterkant weg en druk de letter met de folie nog aan de voorkant voorzichtig op de taart en haal dan de folie van de voorkant af. Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Schattig hoor. Leuk idee  :thumb:

5

heel errug leuk!!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

6

heel erg mooi!

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

hihi, erg leuk! ik ga m zeker onthouden!!!  :thumb:

* vanaf de maan gezien zijn we allemaal even groot *
Facebook

8

Bedankt voor jullie reactie! En voor de tip met de folie/showtas. Ga ik eens proberen. Maar gebruiken jullie dan niks om de letters te laten plakken?

Het kindje is gistermiddag geboren, dus nu aan de slag met een geboortetaart  ;)

9

Ellen09 schreef:

Bedankt voor jullie reactie! En voor de tip met de folie/showtas. Ga ik eens proberen. Maar gebruiken jullie dan niks om de letters te laten plakken?

Het kindje is gistermiddag geboren, dus nu aan de slag met een geboortetaart  ;)

Ik maak de letters altijd een klein beetje nat met een klein kwastje water.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

10

Schattig taartje!!!

Ik gebruik gewoon eetbare lijm voor de letters, als je met een sateprikker of een stukje keukenrol opgerold tot een puntje, wat kleine stipjes op de letters doet, is dat voldoende en knoeit het ook niet!!
Succes!!

11

Blijft leuk en mooie kleur!

12

Leuk! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.