1

Onderwerp: vanmorgen gemaakt, ikeavorm........

Hallo,
Vanmorgen heb ik deze taart gemaakt voor de kleuterjuf op school van mijn meiden. Zij heeft de afgelopen jaren steeds met haar verjaardag een taart "besteld" bij mij. Ook de cakejes die de kinderen in de klas gingen versieren maak ik altijd. Voor de jongens voetballetjes en voor de meisjes bloemetjes (Xenos-bakvormen).
Maar deze staan niet op de foto, hoor.

Dit is de taart die ik gemaakt heb met de ikea-wave-vorm (mijn 1e keer). Gevuld met BBR en jam.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YUVTXQ4S.jpg

Wat vinden jullie er van???? Eerlijk zeggen, hoor  :Y .

Groetjes!
Evelotte

Happy Cake Day!

2

Re: vanmorgen gemaakt, ikeavorm........

Wat een schatje!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

Mooie taart.
Ik denk dat de juf er erg blij mee is.

4

Leuk, mooi strak en leuke kleuren!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

5

Mooi taartje!!  :thumb: Heel mooi met die paarstinten!

Ik snap alleen niet hoe het iedereen steeds lukt om de biscuit heelhuids uit de vorm te krijgen  :nooo

6

Mooi!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

7

Leuk! Nu weet ik het zeker, als ik weer bij Ikea kom neem ik ook zo'n vorm mee  :Y

8

Hij is echt mooi, hoor!

@wilkyway: zoals voor veel bakblikken geldt, vooral royaal inspuiten met bakspray.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

9

postduif schreef:

Leuk! Nu weet ik het zeker, als ik weer bij Ikea kom neem ik ook zo'n vorm mee  :Y

Ik ook, ik hoop dat ze m hier hebben...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

10 Laatst bewerkt door Movado (24-03-2011 20:37)

Oeps, dubbel

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

11

Ziet er goed uit!!

12

Icehorse schreef:

Hij is echt mooi, hoor!

@wilkyway: zoals voor veel bakblikken geldt, vooral royaal inspuiten met bakspray.

Hm...moet ik dat toch maar gaan aanschaffen dan, tot nu toe smeerde ik altijd met boter...

13 Laatst bewerkt door evelotte (24-03-2011 21:44)

Bedankt voor jullie reacties!  :o

@wilkyway: ik smeer altijd mijn bakblikken in met vloeibare boter en daarna even wat bloem erover zeven, even het blik op z'n kop houden boven de wasbak en kloppen, zodat te veel aan bloem er af geklopt wordt.
Meestal gaat het dan goed.

@ postduif: ik heb dat bakblik ook al drie keer eerder in mijn handen gehad en iedere keer weer terug gelegd. De vierde keer toch maar meegenomen  :D ......

Groetjes!

Happy Cake Day!

14

Mooi strak en mooie kleuren  :thumb:

15

leuk! bij mij heeft de dichtsbijzijnde ikea um niet :grr:

16

Prachtig......ook de kleurencombinatie...... :thumb: Ik zie wel vaker zilverkleur voorbij komen.......hoe heb je dat gedaan? Geeft een poepiesjiek tintje aan de taart  :Y

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

17

Hoi Donnay,
Tanks, I love paars  :Y
Dat "poepoesjiek" tintje krijg ik door met een kwastje zilverpoeder ( uit de hebshop) te kwasten op grijs fondant....
Groetjes!

Happy Cake Day!

18

Ik vind hem erg leuk geworden! En de kleurencombi vind ik ook erg goed!  :thumb:
Ik heb zelf ook de ikea vorm al een tijdje, maar nog niet de gelegenheid gehad er iets in te bakken...  :o  Toch maar eens doen!

Ik vind de onderplaat erg mooi, maar niet zo bij het taartje passen om eerlijk te zijn... :o

19

Wat een mooie!  :Y

Make cookies, not war.

20

tine83 schreef:

Ik vind de onderplaat erg mooi, maar niet zo bij het taartje passen om eerlijk te zijn... :o

Welverdraaid, toch iemand die er over begint  :lol:   :lol:  .
Daar heb je gelijk in, hoor.
Het komt zo:......
Toen ik met de voorbereidingen van deze taart bezig was, had ik nog geen idee hoe het taartje er uit moest komen te zien.
Ik dacht, dat komt wel als ik een leuk papiertje voor op het karton kiest. Nou, niet dus. :nooo . Toen maar mijn voorraad gekleurde fondant erbij gepakt, toen bleef paars over.
Maaruh.... ;)  wat je niet ziet is dat er ook een paars lijntje rond de bloemetjes zit op het papier :D .

(hoe zo je eigen er uit l**en   :lol:  :lol:  )

Groetjes!

Happy Cake Day!

21

evelotte schreef:
tine83 schreef:

Welverdraaid, toch iemand die er over begint  :lol:   :lol:  .
Daar heb je gelijk in, hoor.
Het komt zo:......
Toen ik met de voorbereidingen van deze taart bezig was, had ik nog geen idee hoe het taartje er uit moest komen te zien.
Ik dacht, dat komt wel als ik een leuk papiertje voor op het karton kiest. Nou, niet dus. :nooo . Toen maar mijn voorraad gekleurde fondant erbij gepakt, toen bleef paars over.
Maaruh.... ;)  wat je niet ziet is dat er ook een paars lijntje rond de bloemetjes zit op het papier :D .

(hoe zo je eigen er uit l**en   :lol:  :lol:  )

Groetjes!

hihi, nou je hebt goed je best gedaan om je eruit te lullen :D En gelukkig vat je het goed op!  :thumb:
Ik heb het ook weleens gehad dat ik nog geen idee had wat ik wilde maken, erg vervelend he? (terwijl er hier op het forum juist zoveel inspiratie is...)

22

Hey, leuk! Die taartvorm wil ik ook! Dank voor de tip. Hij is mooi strak bekleed. De juf boft maar weer!  :Y

23

heel erg mooi!'kgeloof dat ik deze vorm ttoch maar eens moet aanschaffen

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

24

Nou ben ik dus net bij Ikea geweest en heb de vorm ook meegenomen en nu wil ik dit weekend een taartje gaan maken, maar is de vorm een beetje makkelijk te bekleden anders ga ik denk ik toch maar voor rond.
Ik wilde open sterren gaan doen zou dat leuk zijn want het is niet echt een bloemvorm of wel?

It’s all about the [cup]cakes……
Voor mijn bakmomenten zie http://picasaweb.google.com/cheyennecupcakes of hyves of Facebook

Ik heb hem vandaag ook gemaakt en vin dhem makkelijk te bekleden geen problemen.
Mooie taart hoor en leuke kleuren! :thumb:

Groetjes P@trici@