1

Onderwerp: Hoe doen jullie dit?

Hallo allemaal

Ik ben vanmiddag weer druk bezig geweest maar ik heb hem helaas beschadigd. Ik had m op een pizzabodemblik staan op een draaischijf. Tijdens het afsmeren heb ik er reepjes plastic van showmapjes onder gelegd.
Dat ging goed en voorkwam een boel gesmeer maar daarna moest hij dus over in de doos toen de fondant er al op zat. Bekleden zal toch ook niet best gaan terwijl hij in de doos staat?

De taart is nu helemaal ingedeukt en aangezien het mijn eerste opdracht is wil ik hem zo niet afleveren dus begin ik opnieuw.
Maar hoe doen jullie dit nu? Voorkomen dat er een boel gesmeer komt rondom de taart en dus idd het verplaasten naar de doos.

groetjes Evie

2

Re: Hoe doen jullie dit?

ik begrijp niet precies wat je beschrijft, maar ik gebruik nooit een doos. Zet de afgesmeerde taart op een houten plaat (ingepakt met inpakpapier en folie), evt de afsmeerlaag nog een beetje restaureren en dan bekleden. Zo hoef je de taart niet meer te verplaatsen.
Wanneer je een doos wilt gebruiken, zou ik de taart op een karton zetten, een pannenkoekmes ofzo onder het taartkarton steken en zo de taart op de vlakke hand tillen en in de doos doen. Moet lukken lijkt mij.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik maak de taart op een taartkarton, of op een plankje bekleed met cadeaupapier en doorschijnende folie. Dan kan je 'm makkelijk optillen.

Say YES with joy. Say NO without fear.

4

Ik smeer en bekleedt ook al op de definitieve ondergrond. Daarna verplaats ik de taart met ondergrond naar de doos.

Maar zoals jij het doet kan het ook op de onderkant van de doos. Gewoon de witte kant plat naar boven leggen en daar op werken. Als de taart dan klaar is is het een kwestie van de zijkanten omhoog vouwen en dicht maken.

Al denk ik dat het werken op een onderplaat toch veel makkelijker is :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik ode het ook altijd op een plankje met papier en folie....
Heel makkelijk schoonte maken en te vervoeren;)

6

Ik ode het ook altijd op een plankje met papier en folie....
Heel makkelijk schoonte maken en te vervoeren;)

7

Maar als je dan het overtollige fondant/marsepein er af snijdt met de pizza snijder, dan snij je toch je folie aan gort?

8

nee hoor :nooo ; met een mes wel, maar met de pizzasnijder blijft het folie heel :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Zie dan moet ik het toch gelijk op definieve ondergrond plaatsen. Moet ik ook nog met de decoupeerzaag aan de gang  :)
Veelzijdige hobby hoor!
Die van de pizzasnijder kende ik ook nog niet. Super tip.
Allemaal bedankt voor de reacties, ik weet nu waar ik fout ga.

10

Carien schreef:

nee hoor :nooo ; met een mes wel, maar met de pizzasnijder blijft het folie heel :Y

Hmm...misschien heb ik dan een hele scherpe pizzasnijder... :s

11

ik heb ook nog een hele tijd mijn taarten van ondergrond verplaats tot een van ze tijdens het verplaatsen gewoon open scheurde in het midden.  :s  :grr:  :grr: sindsdien leg ik ze meteen op de definitieve ondergrond... tijdens het afsmeren doe ik randjes bakpapier er om heen...

ik verwijder de marsepein/fondant met een modeleermesje.... mijn pizza snijder heeft zelfs mijn buro-onderlegger van de ikea beschadigd  :s

12

De ideale oplossing voor dit probleem is de cake lifter , te koop bij de webshop

http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -2464.html

Taart groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen