1

Onderwerp: Vraagje over afsmeren en vullen in combinatie met chocolade

Ik wil eens een ander smaakje in mijn taart en heb besloten dat er bokkenpootjes in moeten. Nu wil ik het volgende gaan doen....en is mijn vraag aan jullie of dat dat kan?

Alvast bedankt!

moscovisch biscuit
afsmeren met botercreme gemixt met hazelnootpasta
vullen met een laag chocomousse met de bokkenpootjes
en vullen met een laag kersen spul (twijfel nog over jam of vlaiivulling)

2

Re: Vraagje over afsmeren en vullen in combinatie met chocolade

Klinkt goed, ik zou het gewoon doen! De chocomousse, die zou je ook met witte chocolade mousse kunnen doen. Heb ik wel eens gedaan, is heel lekker (die was met een chocokapsel, en afgesmeerd met pure chocoladeganache, de vulling was alleen die mousse met bokkenpootjes)!
Desnoods maak je eerst een klein proeftaartje?

Groetjes, Monica

3

Taartje is ook lekker voor thuis om te proeven (en de opa's en oma's willen natuurlijk ook wat ;) ) Dacht eerst ook aan een choco-kapsel maar mijn man houdt daar niet zo van, wordt te "zwaar" naar zijn smaak :rolleyes:

Maar die botercreme met pasta dat kan dus gewoon?
En die witte mousse ga ik ook proberen, alleen hebben ze die hier niet. Wij hebben echt een mini-APPIE en die hebben nooit wat je wil hebben :(

4

Ik heb 'm gekocht in een bakwinkel in Elst. Daar koop ik alle mixen en uitstekers etc. Daar hebben ze dus ook mix voor chocolademousse, en die heb ik gebruikt voor de bokkenpootjescrème.
Ik weet niet waar jij woont maar is er bij jou in de omgeving niet ook zo'n winkel? Anders hebben ze iets dergelijks misschien ook wel in de/een webshop.

Groetjes, Monica

5

Jaaa, die ken ik, bakfeest. ik woon in Oosterhout, maar heb kant en klare mousse gekocht, van de toetjes. heb niet eens aan een mix gedacht, wat stom!!
Wat betreft hun prijzen.....je kan beter naar de tastyshop gaan. is een stuk goedkoper heb ik vorige maand ontdekt. die sa
zitten in arnhem, vlak bij de rijnhal.

mag ik hier trouwens wel namen noemen van winkels???

ff nakijken........

6

Bedankt voor de tip maar voor mij is Arnhem een heel stuk verder dan Elst, dus voor die paar euro dat het per keer zal schelen ga ik net zo lief naar Elst. In Geldermalsen schijnt trouwens ook een goede zaak te zitten maar ook dat is in vergelijking met Elst een heel stuk verder weg.

Groetjes, Monica