1

Onderwerp: 1 persoons kwarktaartjes

Een tijdje geleden heb ik zoiets op het forum gezien en nu had ik de gelegenheid om het te maken, namelijk om mijn collega's te tracteren op het werk.
Het zijn naturel kwarktaartjes met op de kruimelbodem nog een beetje aardbeienvlaaivulling.
Erop een toefje aangevette gekleurde slagroom met soms een paaseitje.

Ik kon met 1 pak kwarktaart naturel van dr. Oetker, 1 extra zakje kruimelbodem en 1 blikje aardbeienvlaaivulling precies 24 cupcakes en 1 rond bakblik van 20 cm vullen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQZYFRAA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DRAUJV8A.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FBQFYEOF.jpg

Groetjes Angelique

2

Re: 1 persoons kwarktaartjes

Leuk idee! Nu heb ik zin in kwarktaart :o

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

ohh wauw, wat een goed idee!
dit ga ik zeker ook maken met pasen.
lekker simpel, en oh zo lekker, aangezien iedereen mijn fondant taarten en cupcakes zo zat zijn ;)

mooi afgewerkt ook!!  :thumb:

Ik zing mijn eigen wijsje!

4

koekiemonster schreef:

ohh wauw, wat een goed idee!
dit ga ik zeker ook maken met pasen.
lekker simpel, en oh zo lekker, aangezien iedereen mijn fondant taarten en cupcakes zo zat zijn ;)

mooi afgewerkt ook!!  :thumb:

Nou inderdaad, het wordt door sommigen ook gewaardeerd als je iets leuks op tafel zet waar geen marsepein aan te pas komt ;)

5

Wat ziet dit er mooi en fleurig uit!!  :thumb:

6

wat een leuk idee zeg, maar kun je mij precies vertellen wat je bedoeld met aangevette slagroom, ben nl. beginneling ;)

7

wauw die zijn leuk voor pasen! die ga ik onthouden!  :Y

8

Leuk idee  :thumb:

Met zoete groet! Akire

9

mikke schreef:

wat een leuk idee zeg, maar kun je mij precies vertellen wat je bedoeld met aangevette slagroom, ben nl. beginneling ;)

Hier in de linkerkolom klik je op recepten.
Dan kies je uit de lijst: Vullen
En dan bij de A!
Je vind hier de meest heerlijke recepten.

En kan je het niet vinden, dan kan je deze link gebruiken: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … +Slagroom/

Succes met uitproberen allemaal.

Groetjes Angelique

10

Dat ziet er lekker uit!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

11

Ze zien er erg lekker uit en leuk uit. Leuk idee ook met de slagroom en dat eitje.
Ik wilde ze ook eens proberen, maar dan andersom. Dus de mix in de cc vorm en afdekken met een plakje cake.
Of dat gaat lukken, zaterdag maar eens proberen ;)
Anders worden het gewoon deze voor mijn verjaardag.

Ng even een vraagje, krijg je de papiertjes er wel goed af? Lijkt me namelijk nog wel een prutswerkje.

12

daan77 schreef:

Ze zien er erg lekker uit en leuk uit. Leuk idee ook met de slagroom en dat eitje.
Ik wilde ze ook eens proberen, maar dan andersom. Dus de mix in de cc vorm en afdekken met een plakje cake.
Of dat gaat lukken, zaterdag maar eens proberen ;)
Anders worden het gewoon deze voor mijn verjaardag.

Ng even een vraagje, krijg je de papiertjes er wel goed af? Lijkt me namelijk nog wel een prutswerkje.

Hallo,

als je de kwark gewoon in de koelkast lang genoeg laat opstijven dan krijg je de papiertjes er heel gemakkelijk af.
Ben benieuwd of jou omgekeerde versie ook gaat lukken!

Groetjes Angelique

13

wat een leuk idee! ik zat toevallig net bij wilton te kijken, zij verkopen speciale bakplaten voor mini kwarktaartje (soort van cupcake bakblik waar je de bodem uit kan halen)

N-Joy Cakes

14

Wat een leuk idee! Ik wilde komend weekeinde mini appeltaartjes gaan maken, misschien maak ik deze ook wel er bij!

Eet je ze dan net zoals een cupcake, gewoon uit de hand? Want normaal gesproken heb je een punt kwarktaart op een schoteltje liggen met een vorkje er bij...

Groetjes, Monica

15

mookje schreef:

Wat een leuk idee! Ik wilde komend weekeinde mini appeltaartjes gaan maken, misschien maak ik deze ook wel er bij!

Eet je ze dan net zoals een cupcake, gewoon uit de hand? Want normaal gesproken heb je een punt kwarktaart op een schoteltje liggen met een vorkje er bij...

Ik zou ze op een schoteltje zetten met een vorkje erbij.
Kan vast wel uit de hand maar het is wat je zelf prettig vindt

Maar leuk idee trouwens, ziet er lekker uit. Ga ze vast proberen met de pasen of zo.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

16

mookje schreef:

Het kan inderdaad allebei, zo uit de hand of op een schoteltje.
Wel effe showen hè, als je ze gemaakt hebt.

Groetjes Angelique

17

Ik heb ze gemaakt en ze waren heerlijk! Ik heb ook mini appeltaartjes gebakken in een cupcake blik, ook die waren goed gelukt. De appeltaartjes werden zo uit de hand gegeten, de kwarktaartjes met een vorkje op een schoteltje.

Groetjes, Monica

18

Ik heb de mini taartjes ook gemaakt, maar dan omgekeerd. In een siliconen muffinvorm het yogurt mengsel gedaan en daarop een plakje cake.
Ging op zich wel goed, maar ze kwamen er niet echt mooi uit. Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

Heb wel een goed recept voor kleine beetjes. Ik kon hier 8 taartjes mee maken.

250 gr yoghurt
75 gr suiker
zakje vanille suiker

Dit eerst door elkaar roeren.
7 blaadjes gelantine weken en oplossen. Een paar lepels van het mengsel toevoegen, dan de gelantinemix aan de yoghurt toevoegen.

200 gr slagroom kloppen en door het mengsel spatelen.
De vormpjes vullen.

19

Hier dan een foto van mijn mini yoghurttaartjes.
Eerst de mix in de cc vorm gedaan en daarna een plak cake erop.
Bij het uithalen even met een (bot) mes langs de randjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXIHEDRS-D.jpg

Bloemetje is van icing. GEEN succes, ging smelten.

20

daan77 schreef:

Hier dan een foto van mijn mini yoghurttaartjes.
Eerst de mix in de cc vorm gedaan en daarna een plak cake erop.
Bij het uithalen even met een (bot) mes langs de randjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXIHEDRS-D.jpg

Bloemetje is van icing. GEEN succes, ging smelten.

Bedankt voor je recept en je foto, ziet er leuk en lekker uit!!

Groetjes Angelique

21

Ik heb nog een vraag, zijn dit gewone cupcake vormpjes, of zijn ze wat groter dan normaal. En bedankt voor de tip waar alle recepten staan ik heb het gevonden.

22

hmm lekker!
ik maak ze ook regelmatig, maar dan gewoon in flex. vorm, even in diepvries en je floept ze er zo uit, wat fruit erop hmmmm

groetjes José

23

mikke schreef:

Ik heb nog een vraag, zijn dit gewone cupcake vormpjes, of zijn ze wat groter dan normaal. En bedankt voor de tip waar alle recepten staan ik heb het gevonden.

Hallo,

ik heb gewone cupcake papiertjes gebruikt!

Fijn weekend, groetjes Angelique

24

Wat een leuk idee!
@jose:zonder papier in flex.vorm bedoel je? Zo'n vorm heb ik nog liggen :Y

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

25

liek 27 A schreef:
mikke schreef:

Hallo,

ik heb gewone cupcake papiertjes gebruikt!

Fijn weekend, groetjes Angelique

Bedankt voor je antwoord, ik ga ze volgende week maken voor mijn dochter haar verjaardag.
Jij ook fijn weekend,

groetjes Harma