1

Onderwerp: Hoezo verslavend

Mijn nichtje is 5 geworden en helemaal in de regenbogen. Dus een taart met een leprechaun en zijn goude pot en het elfje dat de leprechaun zijn toverkrachten heeft gegeven om de goude pot te kunnen beschermen, ze zijn samen bij vrouw Holle op bezoek, die voor de laatste vorst nog even haar kussens staat uit te kloppen.
De goude pot zorgt ten slotte voor de regenboog.

De grootste verrassing is aan de binnen kant, zoals een regenboog als tijd een verrassing is.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NAGDT37E-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3DRCFNZB-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q4WFAC8E-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L7KMPTLF-D.jpg

2

Re: Hoezo verslavend

Leuk gedaan en vooral ook zo die binnenkant. Hoe heb je dat gedaan?
Laagje voor laagje gebakken?

Alles komt goed! Neem eens een kijkje op mijn website www.FamilyCakes.nl

3

WAUW!!!! jemig wat een boel werk zit erin!
Echt super leuk je taart, wat zal je nichtje blij geweest zijn!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

Zo wauw, wat een werk zeg. En ook zo mooi geboetseerd. Ook de regenboog binnenin vind ik prachtig. Toppie, mijn complimenten.

5

Inderdaad, de cake heb ik laag voor laag gebakken. Veel werk maar het resultaat is wel erg leuk met al die kleurtjes. Door het beslag doe ik de kleurstof.

6

Mooi!!

I don't steal ideas, I get inspired!

7

Wow, geweldig!  :thumb:

Maar als je het laag voor laag bakt, hoe doe je dat dan precies? Laagje in een bakblik, hoe lang bak je het en worden de laagjes dan niet bol? Of snijd je er per laag ook nog een stukje af?

8

beetje druk naar mijn smaak maar zeker mooi geboetseerd! en voor de jarige een feest om naar te kijken  :thumb:

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

9

Wat een kunstwerk zeg!

10

Ik bak dus losse laagjes, dus ik had 5 cakes, voor iedere cake gebreukte ik 2 eieren op 60 gram suiker en 60 gram bloem. Elke laag gaat dus ongeveer 20 minuten in de oven. Dit is voor een bakblik met een doorsnede van 25 centimeter
Het recept dat ik gebruik heb ik minimaal last van bolle taarten, maar als het hoogte verschil niet met de witte chocoladecreme die tussen de lagen zit kan worden op gelost, dan snij ik met een taartzaag de grootste hoogte verschillen weg.

Dit is het recept dat ik gebreuk.

Biscuitbeslag                       
Leg de eieren (kan ook vanuit de koelkast) in een kom met heet water.                       
Ga ondertussen alle andere spullen klaarzetten. Controleer tussendoor of het water nog goed warm is, als het heel erg is afgekoeld doe je opnieuw heet water in de kom met eieren.                       
Doe de eieren, zout en suiker in een beslagkom en flink mixen. Het ligt aan de (hoogste)snelheid van je mixer hoe lang je moet mixen. De eiermix moet er uiteindelijk heel licht geel uit komen te zien en als lobbige slagroom aanvoelen. Zorg er tijdens het mixen voor dat de gardes niet helemaal onder het ei staan, want dan komt er geen lucht in je beslag. Dus bij grote hoeveelheden kun je dan beter in 2 delen mixen

Je moet echt lang mixen!!!!!!!!

Na het mixen voeg je de gezeefde bloem met kleine beetjes tegelijk toe. Gebruik hiervoor GEEN mixer, maar schep het met bv. een spatel door je beslag.                       
Schep je beslag in de vorm (ik gebruik altijd bakpapier voor een mooi strak resultaat)                       
Zet het meteen in de voorverwarmde oven. Ik heb een heteluchtoven en bak op 180oC.                       
2/3 eieren: 30min.                       
3-6 eieren: 40min.                       
7-10 eieren: 50 min.                       
succes

11

Wat een werk zeg! Prachtig  :thumb:

12

wal een leuk effect die gekleurde lagen! Ben ik nog niet eerder tegen gekomen :thumb: