1

Onderwerp: biscuit zakt in als hij uit de oven komt

Mijn biscuit zakt in als hij uit de oven komt. Ik gebruik de mix, leg de eieren in warm water, mix met de Kenwood op hoogste snelheid en hou me aan de ingredienten, Ik bak de biscuit in een hete lucht oven op 175 graden 30 minuten en dan nog 5 minuten. Ik heb al 3 kapsels weggegooid .
Aub help :s
Nicole

2

Re: biscuit zakt in als hij uit de oven komt

Jouw oven staat waarschijnlijk te warm... Heteluchtovens 160gr max.
Enneh... hoe precies is jouw oven? (Blokker heeft oventhermometers voor weinig).

Oven testen en temperatuur omlaag... dat zou'k doen  ;)

Heel veel succes meid. Frustrerend als het apparatuur niet meewerkt.

Met zoete groet! Akire

3

en is hij wel gaar als hij uit de oven komt? even een satéprikker erin steken, als het biscuit gaar is komt de prikker er weer schoon uit.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

4

dank je wel voor de tip, ik zal de temperatuur de volgende keer lager zetten en morgen een oventhermometer kopen. Omdat de oven niet op 160 kan , had ik hem op 175 graden gezet. Volgende keer zet ik hem op 150 graden. De laatste is wel hoog genoeg dat ik hem in 3 lagen kan snijden, dus ga ik vanavond of morgen aan de slag.
Ik had samen met mijn dochter een workshop voor basistaart gevolgd  en ben door het virus gegrepen  . Ik zit hier met open mond te kijken naar al het moois dat jullie voor mekaar krijgen dank je wel voor de tip.

5

Ja hoor, gewoon op 150 is goed. En evt. 5 minuutjes langer voor de zekerheid.

If life gives you lemons, make lemoncurd.