26

Re: Arretjescake

Oeh wat is dit gevaarlijk lekker. Hij was aan de onderkant nog niet helemaal hard maar pff maakt voor de smaak niet uit :P :lol:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

27

jolanda71 schreef:

Oeh wat is dit gevaarlijk lekker. Hij was aan de onderkant nog niet helemaal hard maar pff maakt voor de smaak niet uit :P :lol:

Ja h

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

28

[quote=Jos

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

29

Hee, wat grappig. Ik ken dit als Arretje Nof-cake, en dat ken ik weer doordat ik het recept van salame di cioccolato zocht. Misschien moet ik een van de twee maar weer eens maken :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

30

Ingrediënten
125 gram roomboter
125 gram plantaardige margarine
2 eieren
200 gram witte basterdsuiker
5 eetlepels cacao
200 gram Mariabiscuitjes
Bereidingswijze
Smelt de boter en margarine op laag vuur in een steelpannetje. Haal van het vuur. Klop in een grote kom met de handmixer de eieren met de suiker tot het geheel dik en heel luchtig is. Voeg de cacao toe en roer goed door. Giet hier al roerend de boter met de margarine bij. Breek de biscuitjes door ze in de verpakking te laten en er met een deegroller heel hard en vaak op te slaan. Roer de stukjes biscuit door het cacaomengsel. Bekleed de cakevorm met het bakpapier en schep hier het cacaomengsel in. Strijk de bovenkant met een lepel glad. Laat minimaal 2 uur opstijven in de koelkast.

Soort van arretjes cake, maar dan doe ik het gewoon in een ronde springvorm van 20 cm. HEERLIJK!!

Groetjes Angelique

31

Ik heb ook al heel lang een recept van arretjescake, vrijwel hetzelfde als de post hierboven, alleen het dubbele aan biscuitjes en 3 el cacao ipv 5. Ook nog een pakje vanillesuiker erbij.

Ik maak et tegenwoordig bijna nooit meer, kan er echt niet van afblijven.... niet zo best voor de lijn dus   :nooo

Groetjes,
Marianne

32

Ik wil ook zo'n cake maken, maar zijn er nog varianten op de koekjes? Ik zag wel staan stroopwafelkruimels, klinkt heerlijk, maar kom net van de markt en heb die natuurlijk (hihi) niet mee genomen.
Ik vind spritsen met chocolade ook lekker? Kan je ook diverse koekjes door elkaar gebruiken? om he tweer ff net wat anders te maken dan anders haha!
Ik hoor het graag
Alvast bedankt
Groetjes Cathelijne

33

Het is inderdaad erg lekker, bij ons kwam het ook uit de familie en ik heb het recept doorgespeelt naar andere mensen die graag een fool-proof suikerwerkje wilden maken.

tip: voor de mensen die niet graag rauwe eieren eten:
1 ei vervangen door 50 gr vanillevla.

34 Laatst bewerkt door Marileen (06-10-2011 22:06)

Deze 2 recepten lijken me heerlijk!!!!!!
Ga ik toch ook eens maken :)
Misschien is het ook wel lekker om het met lange vingers te maken  :)

Groetjes!

35

ik doe er ook nog altijd een zakje oploskoffie mokka doorheen
te lekker om af te blijven betere naam zou zijn duivelsecake

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

36

Jaaaaa......dat is ook een goed idee http://www.forumsmilies.nl/Goed_zo/1942.gif
Ik ben toch al zo'n moccafan  :)

Groetjes!

37

Ik gebruik altijd maar 1 ei, anders blijft de cake te 'kledderig'...

groetjes Wilma

38

Of met bokkepootjes!!

Ook hier vaak gemaakt voor een collega met een nostalgische man.

Ik heb er  ccs van gemaakt, was erg leuk, met gewone saaie koekjes, met lange vingers en met bokkepootjes.

Dit recept gebruik ik:

* 500g bruine basterdsuiker
    * 2 grote eieren (3 kleine)
    * 9 eetlepels (135 ml) cacaopoeder
    * 500g margarine (Blueband)
    * 500g droge biscuitjes

Groetjes Sas

39

Hier houden we niet van het bittere van cacao dus vervangen we dit door benco.  Heerlijk!

Basterdsuiker vervangen we voor 10 eetlepels kristalsuiker

40

kun je i.p.v. mariabiscuitjes ook Bastogne koeken gebruiken voor deze cake?

Hij lijkt me erg lekker!

41

dan zou ik minder suiker gebruiken want bastogne is een stuk zoeter dan een marie koekje

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

42

Oh,. dit is toch zóóóó lekker. Helemaal met een handje walnoten en rozijnen er door heen. :-)

Toen ik klein was heeft het recept in de Bobo gestaan (op de pagina van koekiemonster), en die zit nog altijd in mijn moeders recepten map. :-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

43

Oh,. dit is toch zóóóó lekker. Helemaal met een handje walnoten en rozijnen er door heen. :-)

Toen ik klein was heeft het recept in de Bobo gestaan (op de pagina van koekiemonster), en die zit nog altijd in mijn moeders recepten map. :-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl