1

Onderwerp: biologische marsepein?

Kwam vandaag in een kookwinkel biologische (gekleurde) marsepein tegen. Ik vond hem vrij prijzig en aangezien ik al het nodige had al besteld ben ik maar snel doorgelopen voor de verleiding te groot werd. Ik vraag me echter wel af of iemand bekend is met deze marsepein. De kleuren waren erg mooi! Misschien de volgende keer toch maar een pakje kopen om te proberen.

Grt.
Sil

2

Re: biologische marsepein?

:think:  :think: B i o l o g i s c h e  :think:  :think:

Met zoete groet! Akire

3

Dat ie prijzig is is niet zo gek: er zal maar een kleine markt voor zijn, en de grondstoffen zullen sowieso ook al duurder zijn :Y
Het kan wel heel goed de moeite zijn, trouwens, vooral  omdat het dan ook om natuurlijk kleurstoffen zou gaan! :)
Ik begrijp overigens niet helemaal of je topic nu een vraag inhoud of een mededeling ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik heb wel hiermee gewerkt en het is fantastisch en het smaakt ook heerlijk  :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

5

Jaaa, ik gebruik hem ook...en ik vind hem heerlijk! Vooral fijn dat er ook natuurlijke kleurstoffen gebruikt worden.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

6

Hoi,
Volgens een winkelier die eerst biologische marsepein (van het merk dat jullie waarschijnlijk bedoelen) verkocht hoorde ik dat deze marsepein niet biologisch genoemd mag worden omdat er helemaal niet alleen biologische producten in verwerkt zijn. Sommige van de kleurstoffen zijn ook helemaal niet natuurlijk. Er bestaat namelijk helemaal geen natuurlijke blauwe kleurstof...

7

Jawel, die bestaat wel, alleen is blauw dan niet echt het blauw wat wij onder blauw verstaan... snap je het nog?  :think:
Ik had eens hemelsblauwe natuurlijke kleurstof. Hmz. Aparte hemel, dat dan weer wel :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

De blauwe 'biologische' marsepein van dit merk is wel net zo blauw als het blauw dat we kennen van bijv. Wilton. De fabrikant heeft aangegeven dat het niet natuurlijk is...ook al staat op de verpakking biologisch.
Ik vind dat ze dat dan ook gewoon op de verpakking moeten zetten en niet klanten meer moeten laten betalen voor iets dat het niet is.