1

Onderwerp: gammel keukenblok

Aanstaande weekend hebben wij ons jaarlijks verrassingsdiner met mijn vriendinnengroep. Iedereen maakt 2 gerechten, maar we weten van elkaar niet wat de ander maakt. Dus met een beetje pech eten we een hele avond allerlei soepen of alleen maar vlees. :lol:  :lol:  Is echt heel erg leuk en dit jaar maak ik een taart (en nog een ander gerecht, maar daar ben ik nog niet uit). Na flink wat rondneuzen met behulp van de zoekfunctie heb ik besloten om een keukenblok te maken.
Ben zelf niet echt tevreden. Is een beetje een gammel keukenblok geworden en de verhoudingen van de atributen is ook her en der zoek. Maar vriendlief komt rond middenacht thuis en staat echt te kijken van: WAUW!!!!!!!! Dus het zal toch wel meevallen (tuurlijk anderen zien niet de fouten die jezelf wel ziet).

Kijk maar even en je mag zeggen wat je er van vind  :lol:  :Y  :lol:  :Y  :lol:  :Y  :lol:  :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNBFT4TL-D.jpg

en detail foto

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVYJA3S3-D.jpg

2

Re: gammel keukenblok

en ik zeg ook wauw leuk

3

Leuk  :thumb: De "kastjes" hangen wat maf en de vulling drukt wat tegen het fondant... maar eh... het lijkt wel een Frans keukenblok. Dus, doe gewoon alsof het zo bedoeld is  :+  :+

Met zoete groet! Akire

4

Goede tip Akire, dat ga ik dus stug volhouden, dat het zo bedoelt is.

5 Laatst bewerkt door Akire (23-03-2011 10:51)

Of je noemt het een "Vintage AGA in gebruik"  :+

De titel van een kunstwerk (ook jouw taart) maakt dat mensen er anders naar kijken  ;)  ;)  ;)

Met zoete groet! Akire

6

Super!

7

Ik heb nog even een aanvullende vraag.

Is het verstandiger om het gladgestreken kapsel nog even terug te plaatsen in de koelkast net voor het bekleden? Ik bedoel, krijg ik het fondant er strakker omheen als de botercreme hard is? Nu plaats ik het kapsel na bestrijken met creme even terug in de koelkast en als de creme hard is, dan maak ik het glad met een warm mes, maar dan laat ik het op de tafel staan terwijl ik het fondant uitrol.

nog een aanvulling: voor degene die er iest van zichzelf in herkent: Bedankt voor de inspiratie.

En ik heb hem gevuld met lemoncurd en citroenkwarkmousse

8

Bij mij gaan ze nog even terug de koeling in...

Met zoete groet! Akire

9

ik wed dat geen van jouw vriendinnen zo´leuke en lekkere taart kan bakken. Gezellige bijéénkomst en eet smakelijk. :)

10

details zijn echt mooi. Na het afsmeren zet ik het altijd terug in de ijskast. Dan even met een warm mes alle BC gladstrijken nog eens dan pas bekleden, wordt hij strakker van.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

11

wat leuk

dyslexie. is dat zoiets als geen letters in de soep lusten?
www.happytaarten.nl  groetjes yvon en lisa

12

wat een leukerd! zullen je vriendinnen vast blij mee zijn!
ik doe ook altijd terug in de ijskast om goed hard te zijn, wordt het lekker strak!
veel plezier met je avond!

13

Bedankt voor de reacties en de tip van het terug plaatsen in de koeling na het gladstrijken met een warm mes. Ga ik vanaf nu dus ook doen.

Verheug me nu al op zaterdagavond, is altijd heel leuk om te zien en te proeven wat iedereen heeft gemaakt.

14

Hij is hardstikke leuk geworden  :Y . En veel plezier zaterdag, wat een leuk idee ook!

P.S. Wel voorzichtig ontdooien, het zou jammer zijn als je keuken inzakt (dan kom je misschien niet meer weg met "franse keuken" ;)  :+ ).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

15

Ontdooien is toch: 24 uur van te voren uit de vriezer en in de doos in de koelkast laten ontdooien? En toch heel belangrijk: AFBLIJVEN !!!!!  ????????????????????

16

geetje schreef:

Ontdooien is toch: 24 uur van te voren uit de vriezer en in de doos in de koelkast laten ontdooien? En toch heel belangrijk: AFBLIJVEN !!!!!  ????????????????????

:Y  :Y  :Y

Hij is echt geweldig! Ik denk dat je zelf fouten ziet in je werk die een ander niet opvalt.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl