1

Onderwerp: Weet iemand een recept voor Sachertörte?

Hi!

Een vriendin van mij wordt 80 jaar en nu wil ik een sachertaart maken, want dat is haar lievelingstaart. Het gaat onderdeel uitmaken als 1 van de drie nagerechten die geserveerd worden tijdens een feestlunch. Er komen 60 personen, maar het mogen dus kleine stukjes zijn. Wat adviseren jullie? Zijn twee lagen (stapeltaart) genoeg? En heeft iemand een recept voor Sachertaart? Het lukt me wel om een recept te vinden, maar daar staat meestal weer geen maat van de bakvorm bij.
Denken jullie dat het gewoon in de bekende bakvormen gebakken kan worden? Of moet het per sé een springvorm zijn?

Een hoop vragen, maar hoop dat iemand mij kan en wil helpen.

Groetjes!

2

Re: Weet iemand een recept voor Sachertörte?

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=133856

Bij dit recept staat springvorm 24 cm.
Misschien heb je er iets aan?

Liefs, Zanoni

3

Uit het boek van Cees Holtkamp-De Banketbakker.

SACHERTAART

110 gr.zachte  boter
35 gr.   poedesuiker
mespunt zout
5 eidooiers
90 gr.Pure Chocolade,gesmolten
5 eiwitten
150 gr.fijne suiker
110 gr.bloem,gezeefd
frambozenjam
Abrikozenmoes
Ganache
Pure chocolade,geschaafd

Verwarm de oven voor op 180 gr.
Klop de boter,poedersuiker,eidooiers en het zout tot een luchtige creme.
Giet de gesmolten chocolade erbij en blijf kloppen.Klop de eiwitten stijf met de fijne suiker.
Spatel een deel van het geklopte eiwit door de chocoladecreme en spatel vervolgens de rest er door.
Spatel als laatste de gezeefde bloem erdoor en schep het geheel in een beboterde en bebloemde springvorm van 25 cm doorsnee en 5 cm hoog .Bak het beslag 30 minuten in de voorverwarmde oven .
Laat de taart afkoelen en snijd hem horizontaal vier keer door midden.Vul de lagen om en om met frambozenjam en abrikozen moes.Zet de taartop een rooster met karton eronder.Giet er verwarmde ganache over en strijk die glad.Laat de taart 15 minuten zo staan zodat de ganache er mooi omheen vloeit.
Versier de zijkanten met gescghaafde chocolade.
De taart is volgende dag het lekkerst.

De grammen moeten exact afgewogen worden.

groetjes van Ann

4

Je kan natuurlijk ook kant en klare kapsel (Sacher)mix kopen ?

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

5

Hi!

Superbedankt! Echt fijn!

Wat denken jullie, 2 taarten genoeg voor 60 man? Er hoeven maar kleine stukjes geserveerd te worden.
En kan het gewoon in een normale bakvorm of moet het echt een springvorm zijn?
Ik hoop dat de taart hoog genoeg wordt.

Groetjes!