1

Onderwerp: instortgevaar

hoi dames en heren

ik had een vraagje... ik had pas een drie laags taart gemaakt voor mijn schone zuster... maar bij aankomst was de taart ingezakt en verschoven. nou denk ik dat dit komt omdat de dowels (ik had chocosticks gebruikt) waren gaan schuiven maar ook omdat de vulling te zacht was gebleven. we moesten ook 5 kwartier rijden dus dat zal vast ook niet helpen.

Zijn er vullingen die juist wel of niet geschikt zijn voor stapeltaarten??
want ik moet over 2 weken weer een stapel bij hun brengen en wil niet weer zo'n fiasco  :o

andere tips zijn ook welkom zoals over hoe te vervoeren want ik vind dat altijd nog wel spannend met zo'n stapel. maar een stapel vind ik weer mooier dan op een standaard.  :D

groetjes Wendy

2

Re: instortgevaar

Is ter plekke stapelen geen optie?
Meer deuvels gebruiken, alle deuvels gelijke hoogte en zorgen voor een board (geen karton) als ondergrond scheelt ook veel. En zorgen dat je een vlakke ondergrond hebt waar de taart op staat.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

dank je marianne voor je reactie

groetjes Wendy

4

Ik denk dat de chocosticks zijn gaan smelten. Zelf gebruik ik altijd houten zowel. Ook bij een 2-laags.  ;)  ;)

5

om het eetbaar te houden gebruik ik kitkats om te stutten, steviger als chocosticks. en de rest van de goede tips heeft Marianne al gegeven

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

hoi esther, ja daar ben ik ook bang voor geweest.

gebruikte zelf voor de eerste rietjes en dat werkte wel, maar vond dat er niet zo mooi uitzien dus vandaar.

xhafal, kitkats zijn toch niet recht aan de zijkanten? en is dat niet te dik dan?

groetjes Wendy

7

Die zijkanten snijd je dan natuurlijk af/recht. Zo doe ik het ook altijd, werkt prima.

8

toch maar eens uitproberen dan, ik dacht altijd dat dat te veel zou gaan kruimelen enzo

bedankt voor de tips dames

groetjes Wendy