1

Onderwerp: Icing probeersels

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZMLRMAJE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O7Q68G6P.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TEKRENC3.jpg
Dat valt nog niet mee,en wat is dat spul toch breekbaar,iemand nog tips om netjes te spuiten?

Re: Icing probeersels

Ziet er leuk uit. Dat wil ik geloven dat het nog niet zo simpel is.
Heb geen tips want heb dit nog niet uitgeprobeerd.
Maar ik vind het wel leuk geworden.  :thumb:

Welk recept heb je gebruikt ?

3

koekebakkevlaaie schreef:

Ziet er leuk uit. Dat wil ik geloven dat het nog niet zo simpel is.
Heb geen tips want heb dit nog niet uitgeprobeerd.
Maar ik vind het wel leuk geworden.  :thumb:

Welk recept heb je gebruikt ?

gewoon de royal icing uit de shop,halve zak gemaakt maar want je kan het niet zo lang bewaren.Was wel leuk om te doen hoor en ga het zeker vaker doen,heb nu ook meer patronen om te oefenen

4

Er is maar 1 tip voor Royal Icing: OEFENEN, OEFENEN en OEFENEN  :+
En dan 'in eens' heb je een eigen handschrift...  ;)

Met zoete groet! Akire

5

Akire schreef:

Er is maar 1 tip voor Royal Icing: OEFENEN, OEFENEN en OEFENEN  :+
En dan 'in eens' heb je een eigen handschrift...  ;)

ja dat heb ik ook begrepen,wil ik het ook heel graag leren dus ga het zeker vaker doen,zo'n workshop vind ik ook echt veel te duur en is niet in de buurt hier dus zelf maar oefenen en nog eens oefenen.....

6

mooi gedaan. en je zal zien dat het sneller en sneller gaat en dat je nog moeilijkere dingen kan maken hoe meer je oefent.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

7

Weet je dat oefenen kost niet veel... Zal ik je uitleggen wat ik andere beginnende RI spuiters aanraad?

Je kent vast wel zo'n boekje voor groep 3 waarin schrijfoefeningen staan. Koop je bij de action voor 0,99 Euro. Die schrijfoefeningen met trek de stippellijntjes over zijn heel geschikt voor het leren schrijven en spuiten met RI.

Neem een plastic showtasje.
Stop hierin een pagina uit dat boekje.
Spuit de letters op het plastic over.
Hele blad gespoten? Dan met een schraper of spatula alle RI weer in de bag.
Doe een nieuw blad in het plastic hoesje en spuiten maar weer...

Een andere goede oefening is golven, cirkels en strepen. Die staan ook in zulk soort boekjes...

Kijk dit kost bijna niks en als je naar de oefeningen kijkt die je bij officiële RI opleidingen (Wilton/PME/..) krijgt zie je heel veel overeenkomsten.

Probeer 't een avondje... je zult zien dat je spuitvaardigheid snel toeneemt.

Het maken van een vallijn is weer wat anders... Het maken van een recht lijn gebeurt grotendeels in de lucht... Even stap, voor stap.
Vul je RI bag met medium RI. Kleine opening.
Gebruik een placemat of plastic mapje. Start met de tip (spuitmond) of het einde van je cornetje/spuitzak op het mapje. Nu rustig knijpen en beetje optillen. Het begin van de lijn zit dus vast aan het mapje... de rest van de lijn diagonaal in de lucht. Is de lijn lang genoeg?! Dan naar beneden en punt laten rusten op de ondergrond en uiteraard stoppen met knijpen!

Als dat goed lukt. Maak lekker een flink aantal. Dan kan je dezelfde techniek verticaal gebruiken... Neem voor het oefenen een bakpan. Zet em op z'n kop zodat de bodem boven is. En maak een vallijn beginnend op de rand van de pan... Als de lijn lang genoeg is dan het uiteinde tegen de rand houden en stoppen met knijpen. En voila! Een mooie sliert die in een boog hangt....

Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes en veel plezier met RI. Da's zoooo leuk  :)

Met zoete groet! Akire

8

:thumb: Knap hoor!!

Groetjes Marieke

9

Akire wat fijn dat je dat hier zo duidelijk neerzet! Bedankt! Daar hebben vast veel mensen wat aan! :thumb:

Mijn (amateur...) taartjes zie je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=CRSDYL34

10

:D  Graag gedaan.

En als je nog wat weten wilt, wat wilt lenen of wat wil voorgedaan krijgen dan mail je maar... Ben regelmatig in het Noorden van ons land.
RI is zooo leuk   :D  Andere taarttechnieken ook, overigens  :+

Ben gewoon al meer dan 20 jaar taart decoratie (ver)slaaf(d)
:Y  :Y  :+  :Y  :Y

Met zoete groet! Akire

11

Akire schreef:

Weet je dat oefenen kost niet veel... Zal ik je uitleggen wat ik andere beginnende RI spuiters aanraad?

Je kent vast wel zo'n boekje voor groep 3 waarin schrijfoefeningen staan. Koop je bij de action voor 0,99 Euro. Die schrijfoefeningen met trek de stippellijntjes over zijn heel geschikt voor het leren schrijven en spuiten met RI.

Neem een plastic showtasje.
Stop hierin een pagina uit dat boekje.
Spuit de letters op het plastic over.
Hele blad gespoten? Dan met een schraper of spatula alle RI weer in de bag.
Doe een nieuw blad in het plastic hoesje en spuiten maar weer...

Een andere goede oefening is golven, cirkels en strepen. Die staan ook in zulk soort boekjes...

Kijk dit kost bijna niks en als je naar de oefeningen kijkt die je bij officiële RI opleidingen (Wilton/PME/..) krijgt zie je heel veel overeenkomsten.

Probeer 't een avondje... je zult zien dat je spuitvaardigheid snel toeneemt.

Het maken van een vallijn is weer wat anders... Het maken van een recht lijn gebeurt grotendeels in de lucht... Even stap, voor stap.
Vul je RI bag met medium RI. Kleine opening.
Gebruik een placemat of plastic mapje. Start met de tip (spuitmond) of het einde van je cornetje/spuitzak op het mapje. Nu rustig knijpen en beetje optillen. Het begin van de lijn zit dus vast aan het mapje... de rest van de lijn diagonaal in de lucht. Is de lijn lang genoeg?! Dan naar beneden en punt laten rusten op de ondergrond en uiteraard stoppen met knijpen!

Als dat goed lukt. Maak lekker een flink aantal. Dan kan je dezelfde techniek verticaal gebruiken... Neem voor het oefenen een bakpan. Zet em op z'n kop zodat de bodem boven is. En maak een vallijn beginnend op de rand van de pan... Als de lijn lang genoeg is dan het uiteinde tegen de rand houden en stoppen met knijpen. En voila! Een mooie sliert die in een boog hangt....

Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes en veel plezier met RI. Da's zoooo leuk  :)

dank je wel voor deze info! dat met die blaadjes in showmapjes had ik toch goed dus....

12

Ik vind ze al heel mooi hoor. En als dit je 1e keer is dan vind ik het ook knap.

@Akire, bedankt voor de uitleg. Morgen zal ik gaan ervaren hoed het echt is, dan heb ik een ws Icing. Heb er zin in.

13

Mooi gedaan zeg, ik vind vooral die vlinders ontzettend mooi!

14

ik neem me ook steeds voor om het te gaan proberen maar is er nog niet van gekomen. Wel alle spullen in huis. Als ik jouw resultaten zie dan krijg ik er wel zin in hoor.
Ook van mij bedankt Akire. Zou zo graag eens wat van jou zien  :Y
ik heb dus helaas geen tips voor je maar vind het wel al knap wat je voor de eerste keer kan  :thumb:

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

15

Mizan schreef:

Ook van mij bedankt Akire. Zou zo graag eens wat van jou zien

Dat kan hoor! Kom maar langs of als je dat liever hebt dan kom ik een keertje naar jou. Mail me maar  :)

P.s. ik plaats geen foto's op het internet - dat heeft te maken met de aard van mijn werk. Heeft niks te maken met jullie  :D

Met zoete groet! Akire