Onderwerp: [HOWTO] GITAAR - t.
Het snijden met behulp van een mal die zoonlief met behulp van een plaatje en de opgemeten bakblikken gemaakt heeft met Adobe Photoshop
Zou dit nog goed komen????
De volgende keer snij ik eerst de cake (wel van biscuitdeeg) doormidden voordat ik 'm in vorm snijd.
Gevuld met bosvruchtenjam en banketbakkersroom met slagroom.
Het geheel...gitaargat uitgestoken met een glas. Het stukje er uitgehaald en wat room en jam weggehaald en daarna het stukje terug gelegd. Wil je snaren die doorlopen dan geen diep gat maken maar heel oppervlakkig en dit weer vullen met een rondje marsepein zodat de hoogte gelijk blijft.
De snijmatjes van Ikea zijn ook wel heel handig.
Deel afgesmeerd met botercrème.
En dit alles staat nu op te stijven in de koelkast zodat ik het vanavond nog glad kan afwerken, samenvoegen en bekleden.
Eerst de hals bekleed.
Hier marsepein gekleurd met 3 kleurtjes en dit doorgekneed tot dat ik dacht...dit is ongeveer wat ik wil hebben aan houtkleur.
Tot een lap uitgerold en het papieren malletje er opgelegd.
Omgetrokken...ietsjes groter en de bovenkant bedekt hiermee.
Het centimetertje dat extra was net over de rand gelegd.
De zijkant opgemeten en bewerkt met een structuurroller en de omtrek dus bekleed. ( Zie een volgende overzichts foto voor de zijkant.) De hals er aan vast gelegd.
De rest versierd en het randje van de overlap zijkant/bovenkant afgewerkt met een sliertje zwart.
De snaren echter onderbroken omdat er een diepteverschil was door het gat. Hier komt de muziek uit. Zie bovenstaande tip.
Doordat ik niet gezien had dat ik nog een dunner rondje had ben ik gestopt bij 4 snaren. Officieel horen het er natuurlijk 6 te zijn.
Bovenkant van de hals.
De zijkant met structuurroller.
Het geheel.
Mocht iemand het ontwerp van papier willen hebben dan mag je mij mailen en dan wel graag via mijn eigen emailadres.