1

Onderwerp: glutenvrije mini cc?

Ik wil voor mij op het werk glutenvrije mini cc maken.
Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen.

1 Kan ik gewoon glutenvrije cakemix gebruiken?
2 Kan er ook een bc toef op?
3 Kan ik die dan evt kleuren met kleurstof?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

2

Re: glutenvrije mini cc?

hmmm helemaal nog niemand?

3

1. Ja dat kan
2. Mits de botercreme gemaakt is zonder geleroom er in. De creme gemaakt met funcakesmix is niet glutenvrij. Je moet een recept hebben met alleen boter en suiker. Ik heb wel 1, maar niet bij de hand. Dan moet je water+suiker koken tot 118celsius, of 80r(suikerthermometer), dat het een stroop word.dit uitstorten en afkoelen. Dan boter opkloppen en de stroop erdoorheen. Dit is een glutenvrije creme. Ik heb ook wel eens creme gemaakt met gewone fondant en boter. Minder omslachten maar ook minder lekker. Maar wwel sneller. Ff googlen op een recept misschien.
3. Kleurstof kan glutenvrij zijn. Goed op het potje kijken, vloeibare kleurstof is dacht ik altijd glutenvrij.

4 Laatst bewerkt door daan77 (22-03-2011 13:29)

Bedankt voor je reactie. Ik wilde 1-1 botercreme maken. Het wordt toch een mini toef, maar dat maakt het net wat meer af.
Kleurstof moet ik dan nog maar even goed kijken, hmmm zie net in de webshop dat de kleuren die ik heb gluten kunnen bevatten. Dan denk ik dat ik maar kleine vormpjes uit marsepein steek en die in de botercreme druk (of bekleden met marsepein)

5

k weet niet of die in jouw buurt verkrijgbaar is maar de cakemix van damhert geeft hele lekkere gv cake, niemand die 't proeft.