1

Onderwerp: Beginner: marsepein of fondant?

Hoi,

ik ben nieuw hier en wil voor het eerst een mooie taart gaan bakken voor de verjaardag van mijn dochtertje in mei. Uiteraard eerst even oefenen, en ik ga dus wat spulletjes bestellen in de webshop.

Wat kan ik het beste doen als beginner; marsepein of rolfondant als bekleding? Of maakt dat niet uit?

Groetjes, Danielle

Re: Beginner: marsepein of fondant?

Hoi Danielle,

Qua vormen maakt het niet echt veel uit. De smaak is het belangrijkste. De meeste mensen vinden fondant wel lekker. Marsepein heeft een specialere smaak die minder mensen lekker vinden.

Maak anders twee kleinere: eentje met marsepein en eentje met fondant.

Groetjes,
Karin

Vind je het leuk om bonbons te maken? Kijk dan eens op www.bonbonsmaken.com en schrijf je in voor mijn gratis minicursus bonbons maken.

3

Eigenlijk maakt het niks uit... t'is meer je eigen smaak (kids vinden fondant vaak lekkerder... smaakt gewoonweg naar snoep).

Enneh... Welkom op dit leuke forum!

Suc6 met de taart.

Met zoete groet! Akire

4

Alleen als je een perfect witte taart wil maken zou ik fondant aanraden. marsepein is van zichzelf iets mee beige. Er is smaakverschil, maar het niet zo dat de een moeilijker werkt dan de andere. Maar dat blijft persoonlijk, dus ik zou zeggen, bestel een kilo van allebei!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

5

Inderdaad...welkom op het forum. Leuk is als je je even voorstelt in de rubriek Ons kent ons  ;)  :thumb:

Wat betreft marsepein of fondant: geen verschil in verwerken en het gaat vooral om smaak.
Aangezien het je eerste taartje is ga ik er even voor het gemak van uit dat je geen figuurtjes gaat boetseren.
Als je gaat boetseren is fondant makkelijker omdat dat hard wordt en marsepein vrijwel niet.

Bedankt voor de snelle reacties!!

Als het niks uitmaakt, dan begin ik denk ik maar met fondant, niet iedereen houdt van marsepein...

Ik ga gewoon eerst oefenen, ze is pas over 2 maanden jarig, dus ik kan tot die tijd genoeg testen! ;-)

7

succes en veel plezier! :thumb: