1

Onderwerp: Nepcupcakes?

Ik heb een vraag gekregen of er ook ergens nep cupcakes gekocht kunnen worden die ze dan kunnen presenteren op een standaard voor geboortesuiker. Iemand een idee of dat bestaat en waar je dat dan kan kopen? Of een andere oplossing?

Bedankt!

Groetjes van Natascha!

Re: Nepcupcakes?

je kan gips gieten in van die siliconen cc vormpjes om "nep" cuppcakes te maken.

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

3

Thee en taartspulletjes heeft een cc dummie, alleen er staat geen afbeelding bij dus weet niet hoe die eruit ziet. Je zou haar kunnen mailen en vragen.

4

Petra verkoopt cupcake dummies, bij taart en decoratie, ik weet niet of dit is wat je zoekt?

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

je kunt ook gewone cupcakes bakken, daar een laagje royal icing overheen gieten en daarna decoreren. blijft echt heel lang staan :Y Ik had er hier een paar die bijna een jaar stonden, toen waren ze wel heel erg verkleurd.
nadeel van die cupcake dummies vind ik, dat de baking cup niet zoals bij een echte cupcake om het cakeje heen zit.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Is het ook mogelijk om gips in het papieren vormpje te gieten en deze voor de stevigheid in een (siliconen)cupcakevorm uit te laten harden, en daarna versieren?

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

lijkt me wel

groetjes Tirza     

8

tipsytaartje schreef:

je kunt ook gewone cupcakes bakken, daar een laagje royal icing overheen gieten en daarna decoreren. blijft echt heel lang staan :Y Ik had er hier een paar die bijna een jaar stonden, toen waren ze wel heel erg verkleurd.
nadeel van die cupcake dummies vind ik, dat de baking cup niet zoals bij een echte cupcake om het cakeje heen zit.

Ik dacht dat die dummies in zo'n papiertje pasten. Dat is wel jammer dan... Dan zal ik de methode met de RI proberen  :Y  Goed idee! De RI moet dan eerst uitharden voordat je ze decoreert?

Groetjes van Natascha!

9

Ze moeten trouwens met een bc-toef gedecoreerd worden. Is er een kans dat dat zou beschimmelen?

Groetjes van Natascha!

10

ja die is wel aanwezig en als de zon erop staan kan het gaan smelten.
ik zou dan een royal icing toef maken :Y die wordt lekker hard.

ik heb deze gevonden
taartendecoratie.nl/img/p/5175-5337-thickbox.jpg maar weet niet of het papiertje daar strak omheen zit... misschien moet je dat lijmen

groetjes Tirza     

11 Laatst bewerkt door Vicarth (22-03-2011 12:44)

Bedankt Tirza, je bent een vat vol informatie! Geweldig!!!

Groetjes van Natascha!

12

Vicarth schreef:

Bedankt Tirza, je bent een vat vol informatie! Geweldig!!!

ah, dat vind ik echt lief dat je dat zegt!!  :)

groetjes Tirza     

13

Ik vond dit plaatje op internet..

http://design-a-cake.co.uk/View/details.asp?pi=9006
Zo te zien sluit het papiertje niet goed aan op de dummie..

Succes..

Time flies when you are having fun..!!                           www.vrolijke-baksels.webklik.nl

14

Inderdaad, is ook geen mooi zicht... Bedankt om het te laten zien!

Groetjes van Natascha!

15

als slagroom of topping gebruik ik altijd overschilderbare siliconekit , wil je deze een kleurtje egven dan meng je er wat druppel acrylverf doorheen , deze drogen helemaal op en wil je ze afspoelen omdat ze onder het stof zitten dan kan dat  er gebeurd dan niets mee .

groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

16

hee... slim!!!

groetjes Tirza     

17

Vicarth schreef:

Ik heb een vraag gekregen of er ook ergens nep cupcakes gekocht kunnen worden die ze dan kunnen presenteren op een standaard voor geboortesuiker. Iemand een idee of dat bestaat en waar je dat dan kan kopen? Of een andere oplossing?

Bedankt!

heb je al gedacht om ze van brooddeed te maken ? of zoutdeeg genoemd die blijven heeeel lang houdbaar en kan je aflakken dan kan je ze ook afstoffen , in winkels wordt ook brooddeeg gebruikt als deco broden en cakes enzo
groetjes nadine