1

Onderwerp: wat allemaal aanschaffen voor taarten maken?

Ik ben dus nog een leek heb net 1 taart gemaakt in een workshop ik wil nu graag thuis ook eens gaan proberen. Maar.............wat moet ik allemaal aanschaffen? Zie zoveel dingen, dat ik echt niet weet wat ik nou echt in huis moet hebben.

Is er een lijstje ofzo met wat je eerst moet aanschaffen allemaal kwa atributen? zoals bakvormen, roller pins enz?

2

Re: wat allemaal aanschaffen voor taarten maken?

in het begin kan je bakken in je springvorm, verhogen met bakpapier dit werkt prima!

voor het afsmeren gebruik ik zelf een pannenkoeken mes.....

voor het uitrollen is de ikea bureaulegger perfect (4,50) en een deegroller

wel zweer ik bij de smoothers!!! zonder krijg ik mijn lap marsepein of fondant echt niet zo mooi glad

een pizzasnijder voor de randjes strak af te snijden..

en een paar uitstekers en kleurstofjes uit de hebshop

N-Joy Cakes

3 Laatst bewerkt door Carien (22-03-2011 09:29)

het ligt eraan hoeveel je wilt uitgeven ;)

Gewone bakblikken voldoen prima, evt verhogen met bakpapier
Als roller kun je een gewone houten deegroller gebruiken, of een stuk afvoerbuis (vanonderuit je gootsteenkastje, maar dan schoon ;) ).
Koekjesuitstekers, wanneer je die hebt, of anders misschien kleivormpjes (wederom maar wel schoon ;) ), aardappelschilmesje.

Met deze dingen kom je een heel eind. Je moet natuurlijk wel nog ingredienten en marsepein/fondant hebben en kleurstoffen (of voorgekleurd kopen).

En anders, ga naar de winkel en kijk rond, verbaas je over wat er allemaal te koop is en ga los :D .

Wat de meesten echt als een must zien, is de smoother, om de taart mooi glad te krijgen :Y

Succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4 Laatst bewerkt door Akire (22-03-2011 09:31)

NiQ heeft al fantastische tips gegeven. Daarop wil ik nog aanvullen

Neem eerst de 3 basiskleuren (rood, blauw en geel) dan heb je minimale uitgave en kan je heel veel kleuren mengen...

En kijk eens in je keukenla... een (schone!!) appelboor maakt hele leuke kleine rondjes, een (schone!!!) knoflookpers maakt hele mooie sliertbundels dat kan dienen als 'haar' of als een kwastje langs de taart enzo verder... Je hebt vaak meer dan je denkt  ;)  ;)  Gewoon lekker uitproberen en experimenteren!

Suc6

Met zoete groet! Akire

wouw wat een tips!!

dacht dat ik alles speciaal voor taarten moest gaan kopen hier in de webshop, maar met andere dingen kom ik dus ook al heel ver!

6

Keuken- en andere apparatuur  is bedoeld voor vragen over apparatuur, dus met een snoer of op gas of desnoods batterijen.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag