1 Laatst bewerkt door Alisha (13-03-2011 15:43)

Onderwerp: Help......ik heb geen inspiratie?

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel even geen inspiratie voor een taart! Das heel grappig want normaal weet ik wel hoe en wat en heb ik het al helemaal in mijn hoofd zitten als iemand mij vraagt een taart te maken......

......maar dit keer wil ik voor mezelf een taart maken en weet ik maar niet wat ik zou willen!

Heb een paar keer aardbeienmousse geprobeerd maar deze mislukt elke keer omdat ik expirimenteer met Agar agar, heel jammer dus.....en verder weet ik het dus even niet!

Wie o wie heeft een paar leuke/lekkere suggesties?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Re: Help......ik heb geen inspiratie?

Hoi,

In de laatste taart die ik maakte stopte ik bavaroise, deze was van chocolade. mmmmmm maar je hebt ook aardbeiensmaak of citroensmaak (heel fris en lekker). Je kunt het lekker combineren met fruit, maar ook lekker zonder.
Succes!

chocobavaroise met kersenvlaaivulling mmmmm

4

Heb in mijn een-na-laaste taart een perzik/maracujabavarois gebruikt in combinatie met abrikozenjam. Heerlijk!  :9  :Y

Dat is toch een TAART waard!

5

champagnecreme, kweeperengelei,chocolademouse.... en ga zo nog maar even door. Ik ben wel een fan van zelf vullingen maken.

groetjes Anneliek

6

(zelfgemaakte) lemon curd met mona citroenkwarktaarttoetje  :D

of

aangevette slagroom met verse frambozen (alhoewel ik niet weet of die deze tijd van het jaar wel te pruimen zijn  :| )

7

hmmm....iedereen bedankt!!!
denk dat ik wel wat ideetjes heb...

8

Er is ook een topic lijst met heel veel combinatie-mogelijkheden. Bakken en vullen, de eerste twee regels! Altijd makkelijk om hem op te slaan.