1

Onderwerp: Vrolijk en zoet

Ik vroeg hoe de taart versierd moest worden: die maar iets zoets; zei ze. Dit heb ik er van gemaakt! Stapeltje van Ø20cm en Ø15cm, bekleed met marsepein. Mijn eerste grote strik gemaakt, ga ik zeker vaker doen :D

Allebei de taarten op verzoek van vanillebiscuit, gevuld met een laagje witte chocolade, bastognecreme en dulce de leche.

2 foto's, het was namelijk weer laat geworden dus mijn man heeft 's morgens toen ik op mijn werk was nog even een foto gemaakt voor de kleuren.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EITVXOZK-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPKCILRE-D.jpg

Feedback en tips zijn altijd zeer welkom :Y

2

Re: Vrolijk en zoet

nou, da's een verschil van dag en nacht zeg :Y Ik dacht roze en zachtroze, is het paars :lol:

Maar wat een leuke, mooie, vrolijke taart zeg :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

leuk gedaan!!

4

Beide kleurcombies zijn mooi  :+ Zo zie je maar dat zelfs een avondfoto weer een prima inspiratiebron kan zijn.

Mooi ontwerp! Netjes uitgevoerd  :thumb:

Met zoete groet! Akire

5 Laatst bewerkt door Claud (21-03-2011 14:47)

Hahaha dan had ik het net zo goed kunnen laten om 2 foto's te plaatsen, hij was wel roze en zachtroze  :lol: Op mijn beeldscherm lijkt de 2e foto aardig, maar dat zal wel weer per computer verschillen.

6

mooie taart!!

Even een vraagje, hoe maak je die cijfers (heb ze al eerder gezien, ook alfabet) Zijn dat uitstekers? en waarvan zijn ze? Ik heb nu kleine letters, tappits en krijg ze er niet uit. Vind deze zo leuk! Wil ze ook graag.....

7

Hoi Clau (haha) het zijn de funky tappits http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -1171.html Ik gebruik altijd marsepein, rol het dun uit, tappit erop en even schuiven, dan draai ik ze om haal de overtollige marsepein weg en laat ze een paar minuutjes drogen terwijl ik wat anders doe. Kan ze er dan met een naaldje voorzichtig uithalen. Andere dames rollen fondant of marsepein dun uit, leggen er een laagje huishoudfolie straks op en steken zo de letters/cijfers uit. Heb je dat al eens geprobeerd?

8

Hoi Claud( ;) )

Nee, met hh-folie nog niet geprobeerd. Mijn letters zijn ook echt ienieminie. Die jij hebt zijn veel groter. Ik ga deze dus maar kopen. Thanx!

9

Nee he, zijn ze uitverkocht, ook bij een winkel hier in de buurt waar ik altijd bestel. Grrr, nu wachten tot ze binnenkomen.....

10

spullenvoorjetaart heeft ze nog!

11

leuke taart!! Mooie kleuren ook!  ;)  Vind de tweede foto wel mooier qua kleur  :Y

Hoe heb je die grote strik gemaakt? Ik kan geen how to vinden, of is daar een mal voor?

Mooi en zeker een verschil qua foto's  :lol:

13

Ja hoor, helemaal vrolijk en zoet!!!!! Super!

14

Bedankt  :D

MiraJa, ik heb de strik een beetje uit de losse hand gemaakt, heb geen patroontje voor je helaas. Kan je wel vertellen wat ik heb gedaan  :Y  Heb m'n marsepein uitgerold, m'n patroontje erin gedrukt, m'n smoother erop gelegd en daar langs gesneden. Dit 2 keer gedaan. Vervolgens de korte kanten van de lapjes een beetje gevouwen en samengeknepen, naar elkaar toegbracht zodat je een lus krijgt en er een rolletje keukenpapier tussen gedaan zodat ze wat open bleven staan. Toen een klein langewerpig stukje gesneden, plooitje ingemaakt en als knoop van de strik gebruikt en om de 2 samengeknepen uiteindes van de lussen gedaan met wat lijm. Ik heb de strik niet verder laten drogen hoor en meteen op de taart gemikt, ging prima. Hoop dat je het een beetje snapt, ik heb er zo m'n vraagtekens bij als ik het nalees  :lol:

15 Laatst bewerkt door Carien (22-03-2011 08:37)

daar is wel ergens een howto van hoor :Y

staat hier http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=63051

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

16

Das nog makkelijker natuurlijk!