Re: kapsel uit de vriezer en als taart weer in de vriezer?
Wat goed, ik dacht ook dat dat niet kon/mocht. Dat biedt wel mogelijkheden ja....
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kapsel uit de vriezer en als taart weer in de vriezer?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat goed, ik dacht ook dat dat niet kon/mocht. Dat biedt wel mogelijkheden ja....
TOch ook belachelijk dat ik zo mijn best zit (zat) te doen om alles vers te maken terwijl ik nu hoor dat bakkers ook vaak taarten 2x invriezen! Ik heb regelmatig (stukken) taart van de bakker thuis alsnog ingevroren, dat zou dan de 3e x zijn..
En ik leef nog. En het taarten bakken op bestelling wordt voor mij door deze kennis nu een stuk relaxter
Niet de hele taart wordt 2x ingevroren hè, alleen het bisquit.
Het is een oud topic, maar ik wil even inhaken op het invriezen van vlees.
Het is niet de kwaliteit die achteruit gaat, maar de ontwikkeling van bacterieen die exponentieel groeit. En 1x ontdooien thuis, dan is het afvalprodukt van de bacterie nog niet schadelijk (afvalproduct omdat de bacterie sterft door het bakken). Maar na 2x ontdooien thuis, dan kun je er goed ziek van worden.
Dat is dus de reden van niet 2x invriezen (thuis) van vleesprodukten.
Jeetje, nooit geweten dat je kapsels 2x in kan vriezen! Was een goede vraag voor mij van TO
Hoi! Ik ben ook sinds kort bezig en omdat ik lange dagen werk, heb ik 's avonds niet veel tijd om aan m'n taartkunsten te werken, dus ik zou ook graag in stappen werken!
Mijn kapsel staat nu in de vriezer. De vulling wordt witte chocolade-botercrème met diepvriesframbozen. Kan ik vanavond de botercreme maken, morgen het kapsel eruit halen en vullen met de botercrème en (dan ontdooide) frambozen en het vervolgens weer invriezen om het donderdagavond te bekleden en decoreren? Alvast heel hartelijk bedankt, ik zal me binnenkort ook officieel voorstellen en wat foto's van mijn eerste taartjes laten zien
Hoi! Ik ben ook sinds kort bezig en omdat ik lange dagen werk, heb ik 's avonds niet veel tijd om aan m'n taartkunsten te werken, dus ik zou ook graag in stappen werken!
Mijn kapsel staat nu in de vriezer. De vulling wordt witte chocolade-botercrème met diepvriesframbozen. Kan ik vanavond de botercreme maken, morgen het kapsel eruit halen en vullen met de botercrème en (dan ontdooide) frambozen en het vervolgens weer invriezen om het donderdagavond te bekleden en decoreren? Alvast heel hartelijk bedankt, ik zal me binnenkort ook officieel voorstellen en wat foto's van mijn eerste taartjes laten zien
ik denk dat je dan heel erg op moet letten dat de frambozen niet gaan lekken bij het ontdooien. De botercremè is geen probleem.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kapsel uit de vriezer en als taart weer in de vriezer?