1

Onderwerp: kleur poeder ( miskoop?)

Hoi,

Deze poeders heb ik in verschillende kleuren gekocht  RD Plain & Simple Green - Lime Zest.( rainbow dust)
met als de bedoeling om hier fondant mee te kleuren. Nu heb ik de beschrijving gelezen op de achterzijde en lees dat deze alleen geschikt is om te mengen met alcohol en stukjes te kleuren.(dusten)

Wie begrijpt mijn probleem en kan mij helpen. Heb ik het dan zo verkeerd begrepen?

Bedank

2

Re: kleur poeder ( miskoop?)

Ja, dit kun je alleen gebruiken zoals je zelf al omschreef. Maar het hoeft geen miskoop te zijn, je gebruikt het alleen op een andere manier. Als je fondant of marsepein wil kleuren moet je alleen andere kleurstoffen aanschaffen. Ik gebruik de kleurstoffen van Americolor. Het poeder gebruik ik om te dusten. Gewoon droog op marsepein of fondant aanbrengen of idd. mengen met alcohol. Zo kun je voor mooie effecten zorgen, iets heel fijntjes benadrukken. Succes!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

3

Ben bang van wel...  :s

Dusting powders... de poeders dus, die gebruik je om kleur op een stukje suikerwerk te penselen/borstelen of eventueel met Vodka aan te lengen en daarmee te verven.

Verf als Wilton en American Colours maar ook andere dat gebruik je om fondant/marsepein te kleuren.

Als je echt een miskoop hebt gedaan dan wil ik jouw dust wel overnemen... mail me maar als je daarin geïnteresseerd bent.

Wat jammer dat je nu teleurgesteld bent! Ik had het je heel anders gegund maar een foutje is zo gemaakt en helaas heb jij zo'n foutje nu te pakken  :s  :s  :s

Met zoete groet! Akire

4 Laatst bewerkt door kel (21-03-2011 21:07)

Bedank voor jullie snelle reactie.

Ik bewaar de poeders en ga gewoon een keer proberen te dusten. Als jullie tips hebben hoe je dit het beste doet hoor ik ze graag .
Americolor Heb ik geprobeerd te vinden in de webshop maar deze kon ik niet vinden! Waar kopen jullie deze?

Bedank

5

Ik kleur mijn fondant wel met dust, de donkere kleuren gaat prima. B.v als je lichtbruin moet hebben, dan kleur ik met choc bruin en dan wordt het een mooie lichtbruin.
Ik doe het als ik maar een klein beetje nodig heb, want er gaat in verhouding veel dust in, maar het fondan blijft dan mooi droog.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

kel schreef:

Bedank voor jullie snelle reactie.

Ik bewaar de poeders en ga gewoon een keer proberen te dusten. Als jullie tips hebben hoe je dit het beste doet hoor ik ze graag .
Americolor Heb ik geprobeerd te vinden in de webshop maar deze kon ik niet vinden! Waar kopen jullie deze?

Bedank

met de wilton of sugarflair pasta's kun je je fondant/marsepein ook prima kleuren. deze zijn te koop in deze webshop, de americolor niet

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs