1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (20-03-2011 16:36)

Onderwerp: prijzen voor taarten in amerika

deze kwam ik toevallig tegen op cakecentral. nou, ik kan mijn prijzen wel omhooggooien hier :lol: ik denk de meesten wel. tjeemig wat vragen ze daar veel voor een taart zeg.
http://cakecentral.com/modules.php?name … mp;start=0

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: prijzen voor taarten in amerika

Belachelijk, wat een geld vragen ze daar voor een taart.
Nou taartmeiden, met zijn alle emigreren naar de USA. Daar worden we er wel echt rijk van  :lol:  :lol:  :lol:

3

Ligt er natuurlijk ook aan hoe duur daar de ingredienten zijn.
Misschien kost een kilo marsepein of fondant daar 30 dollar   :/  Ik roep maar wat, want weten doe ik het niet.
Is het ook niet zo dat als terug rekent naar euro het minder is?

Van mij mag iedereen gaan wonen waar hij/zij wil, maar voor je je koffers pakt.............. :lol:

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

Wow ...wat een bedragen  :rolleyes:

5

Hoi,
Nou ikvind het eigenlijk wel meevallen, misschien vragen jullie allemaal wel veel te weinig voor je taarten.

6

Ik vind het ook wel meevallen. Ik denk dat wij dat toch een beetje verkeerd aanpakken hier in NL. In de meeste landen (met name amerika) is het normaal dat als je iets bestelt dat met de hand gemaakt, uniek en volledig naar jouw wensen is, dat je daar (veel) meer voor betaalt dan standaard dingen die je in elke winkel kunt kopen.
Hier gaan de meeste mensen er inmiddels van uit dat als je een taart op die manier bestelt, hij minder gaat kosten dan bij de banketbakker (soms zelfs minder dan bij de hema!). En dat werken wij met z'n allen zelf in de hand.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7 Laatst bewerkt door Kadohke (20-03-2011 19:54)

Tineketaart schreef:

Hoi,
Nou ikvind het eigenlijk wel meevallen, misschien vragen jullie allemaal wel veel te weinig voor je taarten.

:thumb:

zeker als je het omrekent in euro's en dan per persoon....is echt niet vreselijk schrikbarend!! Het wordt tijd dat "onze" taarten niet meer in één adem worden genoemd met prijzen van de hema, of de bakker op de hoek! Tel maar eens uit hoeveel uren er in een taart zitten!! In die tijd draaien ze er bij de hema 100 taarten uit!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

En het zijn niet eens de allermooiste exemplaren die zo veel moeten kosten. Ik vind de taarten die jullie hier maken heel veel mooier
Ze boffen hier in Nederland maar met zulke talentvolle betaalbare taarten dames:Y

9

poeh...en bedankt...effe op CC kijken....ALWEER een virus!! *gaat meteen andere virusscanner installeren!!*

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

10 Laatst bewerkt door kwebbeltje (21-03-2011 19:07)

Kadohke schreef:

poeh...en bedankt...effe op CC kijken....ALWEER een virus!! *gaat meteen andere virusscanner installeren!!*

:o ehm, tja sorry, daar hoor ik jullie wel vaker over, maar ik ben het nog niet tegen gekomen.
tja en natuurlijk liggen onze prijzen (tenminste van velen hier) erg laag misschien wel veel te laag, maar ik vind nog steeds: al zijn onze taarten dan wel een hele beleving, het blijft tenslotte nog steeds "maar taart"

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

11

Glamour schreef:

Ik vind het ook wel meevallen. Ik denk dat wij dat toch een beetje verkeerd aanpakken hier in NL. In de meeste landen (met name amerika) is het normaal dat als je iets bestelt dat met de hand gemaakt, uniek en volledig naar jouw wensen is, dat je daar (veel) meer voor betaalt dan standaard dingen die je in elke winkel kunt kopen.
Hier gaan de meeste mensen er inmiddels van uit dat als je een taart op die manier bestelt, hij minder gaat kosten dan bij de banketbakker (soms zelfs minder dan bij de hema!). En dat werken wij met z'n allen zelf in de hand.

Amen  :thumb:

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

12

liftrasa schreef:
Glamour schreef:

Amen  :thumb:

mee eens!!

groeten Annemieke
Cake It

13

We benne zunig :lol:  :lol:

14

Ik denk dat wij in de Benelux echt wel versteld zouden staan.
Onlangs was het ook tijdens een uitzending van the Ultimate Cake-Off dat ze een prijs vermeldde en dat ik dacht wabliefffffffffff.

Ze spraken over iets van een 800$ - terwijl dat vergelijkbare stuk bij ons circa 300€ zou kosten  :think:

Tracht dagelijks minstens één maal te glimlachen.

15

Dat stemt toch tot nadenken dames... Als de mensen dáár het willen betalen voor een taart, dan willen ze dat hier ook. Maar ja... als ik nu ineens mijn prijzen verhoog, dan gaan ze wel naar de buurvrouw, want die doet het sinds kort ook en zo...  :shh:

I'm not bossy, I just have better ideas...

16 Laatst bewerkt door gertieneke (24-03-2011 10:04)

Peggydeleeuw schreef:

Ik denk dat wij in de Benelux echt wel versteld zouden staan.
Onlangs was het ook tijdens een uitzending van the Ultimate Cake-Off dat ze een prijs vermeldde en dat ik dacht wabliefffffffffff.

Ze spraken over iets van een 800$ - terwijl dat vergelijkbare stuk bij ons circa 300€ zou kosten  :think:

Er is ook een programma dat heet : fabulous cakes, daar zie je in elke aflevering verschillende bedrijfjes , ze laten ook prijzen zien, daar is 2000 dollar heeeeeeeeel gewoon :Y
Jullie zitten echt aan de verkeerde kant van deze aardbol  :D

17

Nu als ik eerlijk mag zijn; ik vind (als Belgische collega) de prijzen die jullie hier soms vragen ooit belachelijk weinig!

Ik denk dat er zelfs een cultuurverschil is met ons Belgjes (of mag ik niet spreken uit naam van ons allemaal?? :rolleyes: )

Ik weet wel dat het 'maar' een hobby is voor de meesten onder ons en de uren zou ik ook niet tellen (in mijn geval zou ik direct 'out of business' zijn, ben megatraag O-) ), maar al die materialen die we gebruiken kosten toch ook behoorlijk wat centen.

Als ik hier naar de bakker ga en een 'biscuit met fruit en slagroom' bestel, dan telt ie daar €3/persoon voor!

18

ik ben er geweest, echte bruiloft met echte  stapeltaarten. heb ook even de prijs gevraagd en voor 300 dollar voor een 60 pers. taart ben je er nog niet. weet niet of t duur is hoor. ik weet niet hoeveel t hier kost.

19

deezz schreef:

weet niet of t duur is hoor. ik weet niet hoeveel t hier kost.

ze zijn daar niet duur, ze vragen daar normale prijzen, hier vraagt men veel te weinig :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

20

Dus... wat gaan we doen? Allemaal onze prijzen verhogen per 1 april?  :lol:

I'm not bossy, I just have better ideas...

21 Laatst bewerkt door Reini (29-03-2011 15:15)

sam schreef:

Nu als ik eerlijk mag zijn; ik vind (als Belgische collega) de prijzen die jullie hier soms vragen ooit belachelijk weinig!

Ik denk dat er zelfs een cultuurverschil is met ons Belgjes (of mag ik niet spreken uit naam van ons allemaal?? :rolleyes: )

Ik weet wel dat het 'maar' een hobby is voor de meesten onder ons en de uren zou ik ook niet tellen (in mijn geval zou ik direct 'out of business' zijn, ben megatraag O-) ), maar al die materialen die we gebruiken kosten toch ook behoorlijk wat centen.

Als ik hier naar de bakker ga en een 'biscuit met fruit en slagroom' bestel, dan telt ie daar €3/persoon voor!

dat van de bakker is juist (2,75 bij de Okay)...maar dat is net de reden waarom ik zelf ben begonnen voor mijn jarige zoon. Hij lust geen slagroom en die dikke laag gelatine op taarten, en ook botercreme is niet aan hem besteed.
Maar zolang het een hobby is, kan en mag je geen uren rekenen, reclame maken, winst uithalen (anders mag je als Belgje nog eens het grootste deel aan de overheid afgeven).
Ach, ze willen allemaal een Mercedes aan de prijs van een Lada zeker?  :lol:

22 Laatst bewerkt door koekebakkevlaaie (29-03-2011 18:51)

Reini schreef:
sam schreef:

dat van de bakker is juist (2,75 bij de Okay)...maar dat is net de reden waarom ik zelf ben begonnen voor mijn jarige zoon. Hij lust geen slagroom en die dikke laag gelatine op taarten, en ook botercreme is niet aan hem besteed.
Maar zolang het een hobby is, kan en mag je geen uren rekenen, reclame maken, winst uithalen (anders mag je als Belgje nog eens het grootste deel aan de overheid afgeven).
Ach, ze willen allemaal een Mercedes aan de prijs van een Lada zeker?  :lol:

Hier in het noorden van Limburg, net dezelfde prijs bij de bakkers 3€ per persoon.
Als je zelf je taartjes maakt heb je tenminste iets uniek en niet steeds hetzelfde als 12 in een dozijn.
Nog efkes en de bakkers moeten mee met de vraag naar aparte, mooie, unieke stukken volledig volgens wens van de klant. Dan zullen zij ook zulke prijzen vragen hoor zoals in Amerika.

23

Ik ben blij om hier eens gelijkgestemde geluiden te horen. Ik vind ook dat er over het algemeen veel te weinig wordt gevraagd. Af en toe reageer ik op een vraag over prijzen in Bakken voor anderen, vooral als er wordt gezegd "het is je hobby, dus je kosten uitrekenen en iets voor je taartenpotje". Ik lees dit altijd met gekromde tenen.

Groetjes, Elly

24

Elly67 schreef:

Ik lees dit altijd met gekromde tenen.

Echt waar? Volgens mij wordt dit vooral gezegd tegen mensen die anderhalve taart gebakken hebben en voor het eerst een taartje voor een ander mogen bakken: lijkt me niks mis mee, als advies ;)

Anders is het dat er mensen zijn ( hobbyist, kvk, professioneel, maakt niks uit) die al jaren de prachtigste dingen maken en zich generen om meer dan 2 euro te vragen, dat vind ik dan weer bedroevend :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

25

Adrienne schreef:
Elly67 schreef:

Ik lees dit altijd met gekromde tenen.

Echt waar? Volgens mij wordt dit vooral gezegd tegen mensen die anderhalve taart gebakken hebben en voor het eerst een taartje voor een ander mogen bakken: lijkt me niks mis mee, als advies ;)

Anders is het dat er mensen zijn ( hobbyist, kvk, professioneel, maakt niks uit) die al jaren de prachtigste dingen maken en zich generen om meer dan 2 euro te vragen, dat vind ik dan weer bedroevend :+

Ik kijk niet hoelang iemand bezig is, maar naar de taarten die ze tot dan toe gepost hebben. Er zijn beginners die hele mooie strakke taarten maken, er zijn er ook die al een aantal jaren bezig zijn, maar slordig afgewerkte taarten maken. Als iemand 1 of 2 taarten heeft gemaakt die er al mooi uitzien, stel ik voor om 1,50 à 1,75 p.p. te vragen. Ik vind dit een mooie beginnersprijs.

Ik ken er inderdaad ook een aantal die de laatste jaren met sprongen vooruit gegaan zijn, ook veel reacties op hun taarten hier op het forum krijgen en dan nog 1,75 p.p. vragen. Zo jammer en onnodig.

Groetjes, Elly