1

Onderwerp: sugarcraft gun of wilton spuitmondjes set?

Hallo allemaal.

Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat, maar weet het niet zeker :o
maar ik dacht, het gaat over decoreren...dus.
(en ik heb ook de zoekfunctie gebruikt, maar niet echt een antwoord gevonden)

Ik wil graag wat dingen gaan bestellen, en nu vroeg ik me af wat mijn geld meer waard is:
een sugarcraft gun, of een set met diverse spuitmondjes van wilton.

Wie heeft beide, en wat gebruik je het meeste? en wat werkt het prettigst?

ik hoor het graag!
Alvast bedankt.

groetjes Hanneke

2

Re: sugarcraft gun of wilton spuitmondjes set?

Het is bijna alsof je vraagt wat gebruik je liever een hamer of een schroevendraaier?

De set van Wilton is heel divers en is bedoeld om te gebruiken met Royal Icing (soort suikerglazuur) of met botercreme (stevige slagroom of eivulling kan ook nog eventueel).

De SugarCraft Gun is bedoeld om te gebruiken met marsepein, fondant, marsfond...

Ik heb beiden en zou beiden niet willen missen  :+

Dus je zou je vraag moeten omdraaien... met welk materiaal werk ik het liefst... fondant?! dan SugarCraft Gun...

Just my 2 cents

Met zoete groet! Akire

3

Ik zou voor de gun gaan. Deze heb ik en die gebruik ik bijna bij elke taart. De spuitmondjes wil ik ook nog wel maar ik werk bijna niet met RI, waar ik deze het meest voor zou gebruiken, denk ik. Dus die mis ik niet echt  :)

4

hihi, ja, mijn vraag was misschien een beetje vaag...haha.

Maar, ik werk nu vooral met fondant, en dan is de gun wel handig natuurlijk.
Maar ik wil ook wat meer cupcakes enzo met icing gaan proberen, dus dacht, dan zijn de spuitmondjes weer handig...

dus weet het niet zo goed, wil ze natuurlijk eigenlijk wel allebei, maar moet toch echt kiezen :think:

5

Je hoeft toch niet direct een hele Wilton set te kopen?! Ze verkopen ze los... dacht Euro 2,50. Koop je een nr 2 van Wilton met couplers en een setje wegwerpzakken dan kost dat in totaal zoiets van 10 Euro... En bij gelegenheid koop je andere spuitmondjes, bijv. nr 53 die is handig voor blaadjes enzo.

De SCgun heeft direct een heel setje schijfjes waarmee je veel verschillende slierten kan maken, en kost dacht ik Euro 25,=.

Dus voor Euro 35 ofzo zou je beiden kunnen hebben...
T'is maar een idee enneh even de prijzen checken want ik heb mijn materiaal al heel lang. De Wilton set al langer dan 24 jaar... maar ik kom regelmatig in winkels waar ze materiaal verkopen...

Again - just my 2 cents.

Met zoete groet! Akire